Przedstawiciele pisma "Magazyn Kontakt" prezentują grę pt. "Ucieczka z biedy".
Przedstawiciele pisma "Magazyn Kontakt" prezentują grę pt. "Ucieczka z biedy". Foto: Kuba Atys / Agencja Gazeta
Reklama.
Escape room to obiekt, w którym zamyka się grupę uczestników. W środku czekają na nich wskazówki, które pozwalają im krok po kroku przełamywać zabezpieczenia i wydostać się z pułapki. Jest to oczywiście forma rozrywki, nikomu nie dzieje się krzywda.
Modę na escape roomy postanowili wykorzystać twórcy "Magazynu Kontakt", czasopisma społeczno-kulturalnego.
Otworzyli całkiem nowy obiekt w jednym z domków na osiedlu Jazdów.
Bohaterką akcji dziejącej się w escape roomie jest 19-latka ze wsi, która marzy o studiach w Warszawie. Uczestnicy zabawy mają jej pomóc w podejmowaniu decyzji, wiodących ją do upragnionego celu. Niestety okazuje się, że wszystkie scenariusze prowadzą tylko do jednego – powrotu do biedy.
logo
Facebook.com/32runescaperoom
– Nasz escape room nie powstał po to, żeby ktoś mógł "pobawić się w biednego". Naszym celem jest pokazanie barier, na jakie natrafiają w codziennym życiu osoby ubogie. Barier, z których istnienia większość lepiej sytuowanych osób nawet nie zdaje sobie sprawy. Chcemy w ten sposób uderzyć w kilka wciąż zaskakująco silnych mitów: że ubóstwo wynika z lenistwa lub braku racjonalności; że ubóstwa w Polsce nie ma, a jeśli nawet istnieje, to jest nierozerwalnie związane z różnego rodzaju patologiami – piszą organizatorzy akcji na Facebooku.
Zmierzyli się już z falą krytyki, jaka spadła na nich za ukrywanie powodu akcji. Wiele osób było przekonanych, że organizatorzy z problemu biedy faktycznie czynią rozrywkę.
– Dlaczego więc reklamowaliśmy escape room hasłami typu "podejmij wysiłek, zamiast brać zasiłek" albo "5 trików na wyjście z biedy w godzinę"? –Bo chcieliśmy, żeby informacja o tym projekcie dotarła możliwie szeroko. Niewielki byłby sens naszej akcji, gdyby jej odbiorcami były tylko osoby, które już teraz doskonale zdają sobie sprawę, że wezwanie do "bycia kowalem własnego losu" w wielu przypadkach brzmi jak drwina – tłumaczą organizatorzy akcji.
Escape room towarzyszy obchodom dziesięciolecia Magazynu Kontakt. Wszystkie informacje dotyczące wejść dostępne są na profilu na Facebooku. Nietypowy escape room jest otwarty jest do 19 grudnia.