Filip Chajzer zrelacjonował swoją wizytę w sklepie z kurtkami
Filip Chajzer zrelacjonował swoją wizytę w sklepie z kurtkami Fot. facebook.com/ChajzerFilip/
Reklama.
– I co wy wiecie o cebuli... – tak zaczyna wpis popularny dziennikarz. Dalej relacjonuje, jak pewien klient poprosił pracownicę sklepu o to, by do damskiej kurtki przyczepiła inną metkę. Chodziło o to, by zamiast ceny 900 zł, na metce widniała znacznie wyższa kwota. – Czy mogłaby pani przyczepić do tej kurtki metkę od tamtej czarnej za 2900 zł – poprosił klient.
Kurtka miała być zapewne prezentem świątecznym. Swoją drogą, pani ekspedientka poszła klientowi na rękę.
Kwota 900 zł i tak wydaje się spora – to niemal tyle, ile na przygotowanie świąt planuje wydać przeciętne gospodarstwo domowe. Deloitte w raporcie „Zakupy świąteczne 2017” pisze, że koszty świąteczne na polskie gospodarstwo domowe to średnio 882 zł. Część tej kwoty obejmują koszty prezentów dla najbliższych.
Co ciekawe, w tym roku większość dorosłych w Polsce znajdzie pod choinką książki. Młodzież otrzyma słodycze, a dzieci będą mogły cieszyć się zabawkami kreatywnymi i artystycznymi, które wygrywają w konkurencji z tradycyjnymi klockami. Raport wskazuje ponadto, że polscy konsumenci coraz rzadziej czekają z zakupami świątecznymi na ostatni moment. Wzrosła liczba osób, które zrobiły je już w listopadzie.
Chętnie wybieramy też internetowe zakupy, zwłaszcza jeśli chodzi o elektronikę. Dane Komputonika pokazują, że w grudniu liczba odwiedzin na stronie sklepu firmy zwiększa się o ok. 50 proc. w stosunku do listopada i o aż 80 proc. w zestawieniu z ruchem generowanym w październiku.