Zainteresowanych zakupem udziałów jest co najmniej kilka firm, w tym fundusze inwestycyjne i inwestorzy branżowi. Portal informuje, że jednym z zainteresowanych może być Carrefour Polska. Sieć była swego czasu zainteresowana kupnem sieci Delikatesy Alma, ale ostatecznie zrezygnowała. Prawdopodobnie chodziło o brak porozumienia w kwestiach finansowych. Nieoficjalnie mówi się, że Piotr i Paweł chce odstąpić 51 proc. akcji.
To, że Carrefour Polska jest najprawdopodobniej zainteresowany Piotrem i Pawłem, raczej nikogo nie dziwi. Firma stawia na rozwój supermarketów premium. Istnieje jednak pewne ryzyko, że za sprawą przejęcia marka Piotr i Paweł zniknęłaby z rynku, ponieważ francuskiemu operatorowi zależy na rozwijaniu własnego szyldu. Wartość marki ma zaś o wiele większe znacznie dla inwestorów finansowych.
Na razie brak większych konkretów, a do samych rozmów dojdzie dopiero w 2018 r. Cały proces potrwałby jednak co najmniej sześć miesięcy. Dlatego do ewentualnej transakcji nie doszłoby w pierwszej połowie przyszłego roku, tylko później.
Założycielami firmy są Piotr i Paweł Wosiowie. Jeszcze na początku lat 90. pierwszy z nich pracował w branży budowlanej, a drugi był kucharzem w poznańskim hotelu Merkury. Jednak – namawiani przez matkę – kupili za własne oszczędności i pieniądze z banku wystawiony na licytację lokal, znajdujący się przy ul. Głogowskiej w Poznaniu. Z czasem rozszerzyli działalność o kolejne punkty i stopniowo stawili się coraz bardziej znaczącymi graczami.
Przedsiębiorstwo ma obecnie 188 supermarketów, zaś jego sprzedaż w 2016 r. wyniosła 1,5 mld zł.