Największe sieci sklepów w Polsce zabraniają klientom używać smartfonów. „Ceny można zapisać na kartce”

W połowie grudnia agencja ABR SESTA wysłała swoich pracowników do sklepów, by sprawdzić, jak sieci reagują na zamiar zrobienia zdjęcia cenom produktów
W połowie grudnia agencja ABR SESTA wysłała swoich pracowników do sklepów, by sprawdzić, jak sieci reagują na zamiar zrobienia zdjęcia cenom produktów Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
W połowie grudnia agencja ABR SESTA wysłała swoich pracowników do sklepów, by sprawdzić, jak sieci reagują na zamiar zrobienia zdjęcia cenom produktów. Okazało się, że taka praktyka wywołała bardzo duże niezadowolenie.

– Wyniki pokazują hipokryzję niektórych sieci. Mocno reklamują swoją wyjątkową atrakcyjność cenową, ale nie pozwalają na jej weryfikację przez klientów – komentuje w „Gazecie Wyborczej” Sebastian Starzyński, prezes zarządu ABR SESTA.

Pracownicy jego agencji spotkali się z odmową w 71 proc. przypadków. I to nawet w sytuacjach, gdy biuro prasowe danej sieci otwarcie zachęcało do robienia zdjęć cenom produktów na półkach i porównywania ich z konkurencją. W E.Leclercu w Nowym Sączu na pytanie o możliwość zrobienia zdjęcia ochrona miała odpowiedzieć” „Ceny można zapisać na kartce, którą to kartkę należy pokazać ochronie przy wyjściu”.

Agencja podała także listę sieci, w których pracownicy nie zgadzali się na robienie zdjęć. Widnieją na niej: Freshmarket; Top Market; Tesco (hipermarkety), Simply Market, Rossmann, E. Leclerc, Carrefour (hipermarkety) i Biedronka.

Reakcje ochrony bywały bardzo różne. W niektórych sieciach pracownicy sklepów po prostu przymykali na to oczy, w innych grozili zatrzymaniem telefonu i wezwaniem kierownika. Ci najbardziej radykalni chcieli jednak wyprowadzać klienta siłą ze sklepu i wzywać policję.

Czy takie postępowanie sklepów jest legalne? Zdaniem Jakuba Bartosiaka z Kancelarii Michrowski Bartosiak Family Office, nie da się go w żadnej mierze usprawiedliwić. – Pracownicy sklepu nie mają prawa żądać okazania lub wydania telefonu. Nie mogą także żądać skasowania wykonanych zdjęć – opowiada "GW" adwokat.


źródła: Gazeta Wyborcza
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.