100 tys. osób wkręconych w akcję na Instagramie. Nikt nie zwrócił uwagi na jeden szczegół

Przez dwa miesiące nikt z tysięcy fanów i fanek nie zwrócił najmniejszej uwagi na towarzyszący bohaterce alkohol.
Przez dwa miesiące nikt z tysięcy fanów i fanek nie zwrócił najmniejszej uwagi na towarzyszący bohaterce alkohol. Instagram.com/louise.delage
Na Instagramie łatwo znaleźć ładne zdjęcia pięknych kobiet. Wśród nich jest Louise Delage, Francuzka. Jej profil obserwuje aż 106 000 fanów. Sęk w tym, że Louise nigdy nie istniała, jest wytworem jednej z najbardziej nietypowych akcji społecznych.


Okazuje się, że każde zdjęcie pięknej kobiety skrywa wstydliwy sekret. Francuska modelka nie ma ani jednej fotki, na której nie towarzyszyłaby jej butelka, puszka czy drink. Cała akcja ma na celu pokazać prawdziwe oblicze uzależnienia od alkoholu – to, którego nie zauważamy na co dzień.

Przez 2 miesiące od założenia konta Louise, nikt z tysięcy fanów i fanek nie zwrócił najmniejszej uwagi na towarzyszący bohaterce alkohol. Nie jest on jakoś specjalnie ukryty, wręcz przeciwnie – jest stałym elementem, wkomponowanym w kadr. W momencie, gdy ujawniono, iż konto Louise jest fejkiem, obserwowało ją ok. 75 tysięcy ludzi. Teraz ta liczba przekroczyła 100 tysięcy.
Cała akcja została przeprowadzona kilkanaście miesięcy temu. Profil został założony przez francuską agencję reklamową BETC na zlecenie dla Addict Aide, organizacji walczącej z uzależnieniem od alkoholu. Założeniem kampanii było przyciągnięcie młodych odbiorców i skupienie jej na Louise. A przy okazji zwrócenie uwagi na problem, który często pozostaje niezauważony.

– Zostaliśmy poproszeni o zwrócenie uwagi na problemy z wykryciem uzależnienia u kogoś bliskiego – przyjaciela, dziecka lub rodzica. Uznaliśmy, że ciekawym sposobem na pokazanie tego będzie stworzenie osoby, z którą ludzie spotykają się każdego dnia, ale których nigdy nie podejrzewalibyśmy o uzależnienie – mówi prezes BETC i dyrektor kreatywny Stéphane Xiberras Paris.


źródło: AdWeek.com
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Polacy wymyślili świetną apkę, która ubierze cię, jak gwiazdę serialu. Atakują nowy, odległy rynek
0 0Krótka ławka trenera Morawieckiego. Nowy minister finansów debiutował jeszcze u Tuska
0 0Do kogo trafiają pieniądze z PFN? Detektyw ujawnia sztuczki na "wyprowadzanie środków"
0 0Smartfona powinniśmy używać co najmniej 25 lat. Ten raport jest zatrważający
0 0"Znaleźli lukę w systemie". Atak na rafinerie obnażył słabe punkty ich zabezpieczeń
0 0"Ktoś dobrze wybrał cel". Uderzenie w saudyjską ropę zaboli cały świat, również nas
NAUKA 0 0Polacy szykują inspirowaną glonami rewolucję w medycynie. Właśnie dostali na to 21 mln zł
0 0Rząd chce wiedzieć, gdzie jeździsz i za ile. Dane z Ubera i Bolta przejmą służby