Szykują się duże zmiany na Facebooku. Już niedługo w pierwszej kolejności zobaczymy posty zamieszczane przez rodzinę i przyjaciół. Treści komercyjne zostaną zepchnięte na dalszy plan.
„Zbudowaliśmy Facebooka, aby pomóc ludziom podtrzymywać kontakty i zbliżyć nas do tych, którzy są dla nas ważni. Właśnie dlatego zawsze stawiamy na rodzinę i przyjaciół. Badania pokazują, że wzmocnienie relacji międzyludzkich poprawia nasze samopoczucie i szczęście” – napisał w poście na Facebooku Mark Zuckerberg. W ten sposób zapowiedział zmiany, które mają nastąpić w jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych.
Jak tłumaczy Adam Mosseri, odpowiedzialny za pojawianie się treści na naszych „wallach” na Facebooku, oznacza to, że nowy algorytm przede wszystkim będzie promował treści udostępniane przez naszych najbliższych.
Jak Facebook to zrobił?
W tym celu Facebook przeanalizował dane o tym, jakie treści wywołują najwięcej interakcji (polubień i komentarzy). Dzięki tym danym dokonano aktualizacji algorytmów, na podstawie których będą teraz promowane te posty, które wywołują najwięcej interakcji pomiędzy użytkownikami.
Na tej podstawie dokona zmiany priorytetów w wyświetlaniu treści. Zdecydowaną przewagę uzyskają posty naszej rodziny, przyjaciół i znajomych, a na plan dalszy zostaną zepchnięcie wszelkiego rodzaju treści publiczne udostępniane przez wydawców, sprzedawców, sklepy itp.
Spadek wyświetlania tych treści będzie zależał też od tego, jak dużo interakcji w postaci polubień i komentarzy wywoływały one wśród wszystkich użytkowników Facebooka. Użytkownicy by mieć pewność, że będą ze swoich ulubionych stron otrzymywać powiadomienia na bieżąco, będą musieli nadać im priorytet w wyświetlaniu treści.