Facebook przygotowuje rewolucję - wraca do korzeni i stawia na kontakt z rodziną i przyjaciółmi

Mak Zuckerberg szykuje rewolucyjne zmiany na Facebooku.
Mak Zuckerberg szykuje rewolucyjne zmiany na Facebooku. 123RF
Szykują się duże zmiany na Facebooku. Już niedługo w pierwszej kolejności zobaczymy posty zamieszczane przez rodzinę i przyjaciół. Treści komercyjne zostaną zepchnięte na dalszy plan.

„Zbudowaliśmy Facebooka, aby pomóc ludziom podtrzymywać kontakty i zbliżyć nas do tych, którzy są dla nas ważni. Właśnie dlatego zawsze stawiamy na rodzinę i przyjaciół. Badania pokazują, że wzmocnienie relacji międzyludzkich poprawia nasze samopoczucie i szczęście” – napisał w poście na Facebooku Mark Zuckerberg. W ten sposób zapowiedział zmiany, które mają nastąpić w jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych.


Jak tłumaczy Adam Mosseri, odpowiedzialny za pojawianie się treści na naszych „wallach” na Facebooku, oznacza to, że nowy algorytm przede wszystkim będzie promował treści udostępniane przez naszych najbliższych.

Jak Facebook to zrobił?
W tym celu Facebook przeanalizował dane o tym, jakie treści wywołują najwięcej interakcji (polubień i komentarzy). Dzięki tym danym dokonano aktualizacji algorytmów, na podstawie których będą teraz promowane te posty, które wywołują najwięcej interakcji pomiędzy użytkownikami.

Na tej podstawie dokona zmiany priorytetów w wyświetlaniu treści. Zdecydowaną przewagę uzyskają posty naszej rodziny, przyjaciół i znajomych, a na plan dalszy zostaną zepchnięcie wszelkiego rodzaju treści publiczne udostępniane przez wydawców, sprzedawców, sklepy itp.


Spadek wyświetlania tych treści będzie zależał też od tego, jak dużo interakcji w postaci polubień i komentarzy wywoływały one wśród wszystkich użytkowników Facebooka. Użytkownicy by mieć pewność, że będą ze swoich ulubionych stron otrzymywać powiadomienia na bieżąco, będą musieli nadać im priorytet w wyświetlaniu treści.

Źródło: Facebook
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.