Gdy pociąg dotrze na inny peron, niż w rozkładzie, systemy informacyjne i aplikacja mobilna same skierują pasażerów na właściwe miejsce na dowolnym dworcu w Polsce. Do tego szybki internet na dworcach i w pociągach – tak ambitnych planów krajowy przewoźnik chyba jeszcze nie prezentował.
Polskie Koleje Państwowe postanowiły zabrać się za nowoczesne rozwiązania informatyczne. Koniec z chaosem na dworcach. Nad całością ruchu oraz jego bezpieczeństwem ma sprawować pieczę nowy system. Będzie na bieżąco analizował ruch wszystkich pociągów.
Dzięki temu z jednej strony łatwiej będzie zapanować nad zmianami, spóźnieniami i płynnością ruchu. Z drugiej zaś oznacza to duże ułatwienia dla pasażerów. System ma być spięty z tablicami informacyjnymi na dworcach.
Dziś pociągi często przyjeżdżają na inny peron, niż jest zaplanowane w rozkładzie – to efekt spóźnień i zarządzania ruchem. Pasażerowie dowiadują się o tym często w ostatniej chwili albo są kierowani na odpowiednie perony za pomocą komunikatów głosowych. Te rzadko kiedy są dobrze słyszalne i zrozumiałe.
To ma się zmienić – PKP zapowiada udostępnianie informacji pasażerom w czasie rzeczywistym, za pomocą tablic i aplikacji mobilnej. Korzystanie z niej ma ułatwić publicznie dostępny, szybki Internet na dworcach i w pociągach. Powstający system jest kompatybilny z systemami zarządzania bezpieczeństwem ruchu oraz monitoringiem na dworcach.
PKP przewiduje też utworzenie laboratorium, w którym będzie mogła testować nowe rozwiązania dla rynku kolejowego. Kolej chce to wszystko zrobić sama, w tym celu powołała do życia nową spółkę – PKP TELKOL.