
Reklama.
Do momentu ukończenia przejazdu środki na karcie będą miały status płatności oczekującej. Po zakończeniu przejazdu zablokowana kwota zostanie pobrana jako finalna zapłata.
Pojawiają się jednak pytania, co się stanie w przypadku anulowania przejazdu, lub gdy kwota końcowa różni się od opłaty widocznej podczas zamawiania kursu?
Uber uspakaja, że w takich przypadkach preautoryzacja zostanie anulowana, a kwota zostanie zwrócona na rachunek posiadacza karty. Niestety taki zwrot może potrwać nawet kilka dni, a to wszystko zależy od banku, który jest wystawcą karty.
Podobnie w przypadku gdy za jeden przejazd widnieją na karcie dwie różne kwoty. Uber wyjaśnia, że może to wynikać z różnicy między kwotą preautoryzowaną, a faktyczną kwotą zapłaty. Może to być spowodowane np. wydłużeniem czasu przejazdu lub modyfikacją trasy i dodaniem miejsc pośrednich. Tak jak poprzednio kwota preautoryzowana ma być zwrócona na kartę.
Uber uprzedza też, że może zdarzyć się, że czasem będą widoczne dwie lub więcej jednakowych kwot. W tym przypadku radzą najpierw upewnić się, że nie podróżowało się kilkukrotnie za tę samą kwotę.
Niestety nie ma odpowiedzi na pytanie, co w przypadku kiedy kwota preautoryzacji będzie różna od kwoty końcowej, a my na karcie nie mamy już więcej pieniędzy na zapłatę. Nie wiadomo też dlaczego klient Ubera ma odpowiadać za ewentualną zmianę kwoty wynikłą nie z jego winy. Dlaczego w tym wypadku ma czekać kilka dni na odzyskanie swoich pieniędzy?