Branża e-commerce cały czas się rozwija. Sklepów internetowych przybywa, a klienci coraz częściej korzystają z wygód przez nie oferowanych. W ten sposób mogą robić zakupy nie wychodząc z domu, a dostawę często zamówią na konkretny termin.
- Zaufanie Polaków do zakupów spożywczych online dynamicznie wzrasta – uważa, cytowana przez portal „dlahandlu.pl”, Katarzyna Kazior, prezes zarządu Frisco.pl. Z raportu przygotowanego przez Gemius, na który się powołuje, wynika że prawie 1/3 kupujących w sieci planuje w przyszłości przez internet robić również zakupy spożywcze.
Jak zaznaczyła odbiór zakupów spożywczych, poza dostawą do domu, możliwy jest również w coolomatach. Działają one na podobnej zasadzie jak szerzej znane paczkomaty, co dodatkowo ma zachęcać klientów do robienia zakupów spożywcze online.
Zdaniem szefowej Frisco.pl tempo wzrostu w tej gałęzi branży spożywczej powinno utrzymywać się na poziomie około 25 proc. rocznie, co w jej opinii jest obiecującą perspektywą. To widać na przykładzie tego klepu, w którym przez ostatnie 2 lata baza klientów wzrosła o 70 proc., a Frisco.pl zostało liderem rynku zakupów spożywczych online w Warszawie.
Rozwój branży mogą jednak hamować przyzwyczajenia Polaków, którzy rzadko kupują na zapas, a zakupy robią codziennie. Stoi to w sprzeczności z założeniami branży zakupów spożywczych online. Jednak szefowa sklepu internetowego wierzy, że proporcje te będą z czasem ulegać zmianie.
Dodatkowo warto podkreślić, że to mieszkańcy stolicy odpowiadają za 40 proc. całego polskiego rynku e-zakupów spożywczych. W związku z tym każda firma, która chce się utrzymać musi stawiać przede wszystkim na tych klientów.