Znana sieć sklepów daje pracownikom nietypowe premie. Bonusy budzą kontrowersję

Tesco rozda niesprzedaną żywność pracownikom.
Tesco rozda niesprzedaną żywność pracownikom. Fot. Rafał Mielnik / Agencja Gazeta
Decyzja, którą podjęła sieć supermarketów Tesco w Wielkiej Brytanii jest związana z prowadzoną przez nich polityką zakładającą całkowite wyeliminowanie strat w niesprzedanej żywności.

Władze firmy zakładają, że do końca 2018 roku w sklepach sieci Tesco nie będzie się notować strat w niesprzedanej żywności. Pierwszymi krokami w tym kierunku było znaczne obniżanie cen tych produktów, którym pozostawał krótki termin przydatności do spożycia.

Jeżeli okazywało się, że żywności tego typu było zbyt wiele, sklepy przekazywały ją różnego rodzaju organizacjom charytatywnym. Jednak te nie zawsze potrzebowały tego, co akurat było do oddania. Dlatego też kierownictwo firmy zdecydowało się na kolejny krok mający wyeliminować marnowanie niesprzedanej żywności.

Bonus dla pracowników
Jak informuje portal „FoodBevMedia”, Tesco zdecydowało się na rozdawanie żywności z krótkim terminem ważności swoim pracownikom. Początkowo produkty te będą oferowane za symboliczną opłatą jednego pensa, a ostatecznie supermarkety będą ją przekazywały pracownikom bezpłatnie. Nie wiadomo, czy pracownicy Tesco cieszą się, z takiej formy bonusów. Póki co, sieć nie zapowiedziała też wprowadzenia premii w takiej formie do innych krajów. Wiadomo natomiast, że polscy pracownicy sieci Tesco woleliby otrzymać podwyżki. Na początku stycznia tego roku, związkowcy wystosowali do zarządu sieci list, w którym postulują podwyżki wynagrodzeń. Spotkanie strony społecznej ze związkowcami odbędzie się już 14 lutego.

Napisz do autora: michal.skubik@innpoland.pl

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.