„Parking to towar, za który trzeba płacić”. Ekspert przekonuje, że powinniśmy zostawiać w parkometrach fortunę

Deklaracja radnych Ochoty, którzy obiecali mieszkańcom swojej dzielnicy 100 nowych miejsc parkingowych, spotyka się z kolejnymi ciętymi replikami
Deklaracja radnych Ochoty, którzy obiecali mieszkańcom swojej dzielnicy 100 nowych miejsc parkingowych, spotyka się z kolejnymi ciętymi replikami Dawid Zuchowicz/Agencja Gazeta
Deklaracja radnych Ochoty, którzy obiecali mieszkańcom swojej dzielnicy 100 nowych miejsc parkingowych, spotyka się z kolejnymi ciętymi replikami. – Europa już dawno zorientowała się, że parking jest towarem, za który trzeba zapłacić. Pytanie tylko, czy zapłacą za niego kierowcy, otrzymując jednocześnie pełnowartościowy produkt, czy też zrzuci się na to solidarnie całe społeczeństwo – krytykuje decyzję Maciej Mosiej, prezes Polskiej Organizacji Branży Parkingowej.

100 miejsc parkingowych na 100-lecie niepodległości – plan warszawskich radnych brzmi prosto. Mieszkaniec Ochoty wskazuje miejsce, w którym przydałoby się stworzyć nowe miejsce postojowe, a Wydział Infrastruktury weryfikuje zgłoszenie i daje zielone światło do dalszych działań. Przeciwko pomysłowi jest już jednak cała grupa miejskich aktywistów, do których dołączył właśnie prezes POBP.

W felietonie dla „Transportu Publicznego” ekspert dowodzi, luksus parkowania przerzucany jest na wszystkich mieszkańców, tymczasem koszt powinien zostać po stronie samych kierowców.

Ile kosztuje parkowanie w Europie?
Żeby nie być gołosłownym, Mosiej podaje przykłady Monachium, w którym godzina parkowania kosztuje ponad 10 zł (do godz. 19.00), a po 120 minutach i tak jesteśmy zobowiązani do przestawienia samochodu w inne miejsce. Podobne stawki obowiązują w Wilnie, gdzie każde 12 minut postoju to wydatek mniej więcej 2 zł. Nie mówiąc już o Tallinie – 25 zł za godzinę.

– Nigdzie indziej w UE opłaty parkingowe nie są regulowane przez władze centralne. Pora więc z tym skończyć także w Polsce – apeluje Mosiej.

W rządzie trwają obecnie prace nad nowelizacją ustawy dotyczącej opłat za parkowanie w ścisłych centrach miast. W jej myśl największe miasta będą mogły zażądać od kierowców wyższych stawek niż do tej pory. W tej chwili samorząd nie ma prawa ustalić stawki wyższej niż 3 zł za godzinę. Po zmianach – będą mogły podbić stawkę nawet do 9 zł.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.