Szykuje się sojusz gigantów. Poczta Polska i Allegro planują połączyć siły

Allegro i Poczta Polska przymierzają się do stworzenia własnej, ogólnopolskiej sieci paczkomatów
Allegro i Poczta Polska przymierzają się do stworzenia własnej, ogólnopolskiej sieci paczkomatów Jakub Ociepa/Agencja Gazeta; allegro.pl
Allegro i Poczta Polska przymierzają się do stworzenia własnej, ogólnopolskiej sieci paczkomatów – donosi „Gazeta Wyborcza”. Jeżeli umowa zostanie sfinalizowana nad Wisłą stanie około 1000 nowych nowych urządzeń do nadawania i odbierania przesyłek.

Obie spółki współpracują już ze sobą od pewnego czasu. Zadeklarowały np., że od początku marca do końca kwietnia Poczta Polska będzie dostarczać przesyłki zakupione na Allegro w dziale „Dom i ogród” oraz „Moda” za darmo do ponad 7 tys. punktów odbioru. Teraz współpraca ma jednak pójść dużo dalej.

Potężny sojusz
Allegro i Poczta Polska mają zawiązać spółkę, która będzie odpowiedzialna za stworzenie nowej sieci paczkomatówustaliła „Gazeta Wyborcza”. Platforma aukcyjna ma być odpowiedzialna za dostarczenia maszyn i produktów, które będą w nich umieszczane przez klientów, PP ma się natomiast zająć logistyką. Nie wiadomo jednak, gdzie paczkomaty miałyby stanąć. Z informacji dziennika wynika, że nie będą to stacje benzynowe (które dzisiaj upodobał sobie przecież inPost), ani urzędy pocztowe.

W tej chwili część przesyłek kupionych na Allegro jest dostarczanych za pomocą paczkomatów inPost. W ubiegłym roku firma została jednak sprzedana przez Rafała Brzoskę funduszowi inwestycyjnemu Advent International. Jaka będzie polityka nowego właściciela? Tego nie wie nikt, poza nim samym, możliwe jednak, że Allegro chce zabezpieczyć swoje interesy na wypadek gdyby fundusz postanowił dogadać się z jego konkurencją, np. z Amazonem.


Poprosiliśmy Allegro i Pocztę Polską o komentarz. Umieścimy go, gdy tylko dostaniemy odpowiedź.

AKTUALIZACJA:
- Nie potwierdzamy ani nie zaprzeczamy. Poczta Polska rozmawia z firmami działającymi w obszarze marketplace, w tym także z tymi największymi - informuje INN:Poland Justyna Siwek, rzecznik prasowy Poczta Polska S.A.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.