W swoim życiu odbiła się od 148 inwestorów. Teraz zebrała 30 mln i zdradza 2 triki, które jej w tym pomogły

Kathryn Minshew to współzałożycielka i dyrektor generalny firmy The Muse
Kathryn Minshew to współzałożycielka i dyrektor generalny firmy The Muse flickr/TechCrunch
Kathryn Minshew to współzałożycielka i dyrektor generalny firmy The Muse. Amerykanka przez długi czas poszukiwała finansowania dla swojego przedsięwzięcia, co pozwoliło jej wypracować skuteczne metody przekonywania ich do inwestycji.

Przed założeniem własnego biznesu Minshew pracowała dla kilku korporacji, była m.in. konsultantką w McKinsey. W 2011 roku kobieta zdecydowała się na zbudowanie platformy do zarządzania karierą i poszukiwania pracy.

W rozmowie z finansistą Bobbim Rebellem, Minshew przyznała, że poszukiwanie inwestora okazało się bardzo skomplikowane. Amerykanka dostała (w trakcie tzw. seed round) odmowę aż 148 razy! W końcu wypracowała jednak dwie skuteczne strategie. Jak bardzo? W drugiej rundzie finansowania założycielka The Muse pozyskała niemal 30 mln dolarów.

Pierwszą radą, którą Mishew dzieli się z początkującymi start-upowcami jest – postawić inwestorowi warunki dotyczące terminu spotkania. - Muszę zdążyć z wszystkimi pierwszymi spotkaniami do dnia „X” - tłumaczyła. Osoby, które nie były w stanie zorganizować rozmowy w wybranym przez nią przedziale czasowym były odsyłane do...kolejnych rund inwestycyjnych, „które być może później się odbędą”. Dlaczego tak? - Osoby, które nie były w stanie się dopasować i tak prawdopodobnie nie postawiłyby na nas – wyjaśniała.

Drugim sposobem Mishew było podbudowanie swojej pewności poprzez rozmowy z użytkownikami końcowymi platformy. Kobieta nie przyznawała się jednak do tego, że jest jej twórczynią. - Jeśli powiesz komuś, że jesteś założycielem firmy i poprosisz o opinię, to prawdopodobnie dostaniesz pozytywny feedback, ponieważ nikt nie będzie chciał zranić twoich uczuć – opowiadała. Dlatego ona sama podawała się za konsultantkę, która pracuje dla The Muse na rzecz rozwoju produktu.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.