
Reklama.
O całej sytuacji informuje agencja Bloomberg. Wyjątkowo ciepły styczeń i gwałtowne ochłodzenie w lutym sprawiły, że H&M ma magazyny pełne niesprzedanych ubrań.
Widocznie spece od sprzedaży niezbyt pilnie śledzili prognozy, skoro dopuścili do takiej sytuacji. A dla firmy to nie przelewki – w pierwszym kwartale 2018 roku wartość zapasów wyniosła aż 17,6 wartości sprzedaży. To dramatycznie obniżyło zysk firmy, który spadł do poziomu najniższego od 16 lat. Zleciał on w dół aż o 63 proc.
Odbiło się to na akcjach, które również poleciały w dół, osiągając poziom, którego inwestorzy nie widzieli od 2005 roku.
Szefostwo firmy przyznało się do błędów w planowaniu a jednocześnie dyrektor generalny, 43-letni Karl-Johan Persson zapowiedział, że sieć w pierwszej połowie roku po prostu musi ostro wyprzedawać zapasy a klienci mogą spodziewać się znacznych obniżek cen.
H&M ma na całym świecie 4700 sklepów.