Nie, Biedronka nie daje bonów na 50 złotych. To złodzieje chcą twoich pieniędzy

Oszuści stworzyli stronę podszywającą się pod sieć Biedronka. Kuszą bonami na zakupy za 50 zł
Oszuści stworzyli stronę podszywającą się pod sieć Biedronka. Kuszą bonami na zakupy za 50 zł Foto: Kuba Ociepa / Agencja Gazeta
W internecie pojawiło się nowe przestępcze przedsięwzięcie. Oszuści podszywają się pod sieć Biedronka. Pod pozorem rozdawania bonów na zakupy próbują wyłudzić dostęp do konta bankowych ofiar.

O nowym zagrożeniu informuje zespół CERT Polska, działający w strukturach NASK (Naukowej i Akademickiej Sieci Komputerowej). Strona, którą założyli oszuści działa pod domeną "bony-biedronka.com". Do złudzenia przypomina ona stronę sieci handlowej.

Odwiedzających wita baner sugerujący, że Biedronka prawie za bezcen sprzedaje bony zakupowe na 50 złotych. Można je kupić za 5 złotych. Po kliknięciu w baner jesteśmy przekierowywani na kolejną fałszywą stronę. Przypomina ona serwis transakcyjny, umożliwiający robienie szybkich przelewów internetowych za pośrednictwem popularnych pośredników. Podczas próby zalogowania do naszego banku strona wyłudza dane dostępowe do naszego konta.

CERT przypomina również, że zielona kłódka oznaczająca połączenie szyfrowane nie jest gwarantem bezpieczeństwa. Oznacza jedynie, że połączenie z serwerem jest bezpieczne – ale możemy w ten sposób wchodzić nawet na strony oszustów. Warto więc dokładnie sprawdzać adres, pod którym znajduje się dana witryna.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.