H&M rozeźliła swoich klientów. Tygodniami czekają na dostawę produktów

Niektórzy klienci H&M czekają na dostawę nawet do czterech tygodni, jak skarżą się na profilu firmy na Facebooku.
Niektórzy klienci H&M czekają na dostawę nawet do czterech tygodni, jak skarżą się na profilu firmy na Facebooku. Fot. Agata Grzybowska / Agencja Gazeta
W branży odzieżowej dosyć późno uwierzono w to, że klienci będą kupować ubrania w internecie. Okazało się jednak, że nie doceniono komfortu, jaki dają zakupy w sieci. W efekcie szwedzka sieć H&M straciła pozycję lidera branży. Czas jednak płynie, a firma wciąż ma kłopot z dostosowaniem się do wymogów współczesnego handlu online.

– Wkrótce moje dziecko wyrośnie z zamówionych ubranek – cytuje agencja Bloomberg ironiczną skargę jednej z klientek H&M, która zamówiła produkty dziecięce „26 dni temu” i do dzisiaj na nie czeka. – Zanim dostanę towar, zdąży wyjść z mody – narzeka inna. – Wasza witryna internetowa informuje, że dostawa trwa 5-7 dni. Skoro ta informacja jest błędna, to może ją zmieńcie, żeby klienci wiedzieli, ile przyjdzie czekać, zamiast wprowadzać ich w błąd – rzeczowo klaruje kolejna komentująca osoba.

Rzeczywiście, problem istnieje – przyznaje firma. Dotyczy przede wszystkim tych klientów w Europie, którzy zaopatrywani są z centrum dystrybucyjnego w szwedzkim Boras. Trwają tam prace budowlane, które mają wpływać na opóźnienia. – Centrum w Boras odpowiada za około 7 procent sprzedaży online oraz w tradycyjnych sklepach – informuje rzeczniczka z centrali firmy, Katarina Gustafsson. – Mamy nadzieję, że nasi klienci to zrozumieją. Żałujemy wszystkich niedogodności, jakie są z tym związane – dorzuca.

INN:Poland poprosiło polski oddział firmy o komentarz, jak prace w Boras wpływają na dostawy na polski rynek. W chwili publikacji tego tekstu jeszcze nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

Niewątpliwie, kłopoty z dystrybucją, które skutkowały zalewem kąśliwych komentarzy na profilach firmy na Facebooku, odbiją się też na wynikach giganta. W ostatnich miesiącach po raz pierwszy od lat H&M ujawniło swoje dane finansowe dotyczące handlu online – i wypadły one wyjątkowo blado. Analizy, jakie pojawiły się w największych dziennikach finansowych, skupiają się na tym, że H&M straciło pozycje lidera branży na rzecz Inditeksu – hiszpańskiego właściciela m.in. marki Zara – co było skutkiem przede wszystkim przegapienia „internetowej rewolucji”.


Firma stara się nadgonić stracony czas i m.in. obniżyć wspomniany czas dostawy poniżej 5 dni, czego efektem są prace w Boras. Paradoksalnie, w tej chwili osiągnęła jednak efekt odwrotny.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Na jednym ze szkoleń uczestnicy robią ćwiczenie. Mają przygotować prostą anegdotę. Na dowolny temat. Może to być własna historia. Może być zasłyszana. Jedna z uczestniczek bardzo precyzyjnie i dobrze opowiada historię „o bezstresowym wychowaniu”. Być może ją znasz.

Igor IluninIgor Ilunin

Komunikacja machine-to-machine jest jednym z kluczowych składników przyszłości transportu globalnego.

Łukasz MurawskiŁukasz Murawski

Jeśli piszesz (lub zamierzasz pisać) książki, to raport z badań stanu czytelnictwa w Polsce za rok 2017 powinien Cię dodatkowo motywować.