Materiał prasowy
Reklama.
logo
Materiał prasowy

Firmy coraz częściej przekonują się, że satysfakcjonujące efekty można osiągnąć jedynie za pomocą rozwiązań szytych na miarę - konstruowanych w ścisłej współpracy z producentami i w pełni dostosowanych nie tylko do wymagań branży, ale konkretnego przedsiębiorstwa. Ideę, w myśl której przebiega taka współpraca, specjaliści Fujitsu określają jako “współtworzenie”.

- Fujitsu World Tour jest największym eventem, który organizujemy w Polsce. Hasłem tegorocznej, siódmej już edycji, jest “co-creation”, czyli “współtworzenie” - tłumaczył Dariusz Kwieciński, Prezes Zarządu Fujitsu Polska.
DARIUSZ KWIECIŃSKI
Dyrektor Zarządzający Fujitsu w regionie Europy Wschodniej, Prezes Zarządu Fujitsu Polska

Staramy się budować rozwiązania razem z partnerami i z klientami. Element współtworzenia jest bardzo istotny dlatego, że najlepsze i najskuteczniejsze rozwiązania udaje się znaleźć wtedy, kiedy klient określając swoje wymagania, razem z nami dobiera rozwiązanie.


Uczestnicy Fujitsu World Tour ideę współtworzenia mogli poznać zarówno uczestnicząc w ogólnych panelach dyskusyjnych, jak również - zgodnie z ideą przyświecającą konferencji - indywidualnych warsztatach z ekspertami.
Jak podkreślał Juan Porcar, sednem organizowanych przez Fujitsu spotkań jest, z jednej strony, wskazywanie przedsiębiorcom nowych możliwości rozwoju, a z drugiej: edukowanie ich, jak duże znaczenie w świecie cyfrowej transformacji ma podążanie indywidualną ścieżką.
- Poprzez metodologię współtworzenia pomagamy wytłumaczyć, na czym polega opór przed zmianami i jak go zwalczyć. Poza tym, uczymy kadrę menadżerską naszych klientów, co stanie się po skończonym projekcie. Uważam, że są to procedury dające świetne rezultaty - stwierdził Porcar.
Michael Keegan, który podczas konferencji omawiał filozofię digitalizacji według Fujitsu, jest przekonany, że idea współtworzenia znajdzie szerokie zastosowanie:
MICHAEL KEEGAN
Senior Vice President, Head of Product Business EMEIA, Fujitsu

Cyfrowy model współtworzenia można zastosować w każdym sektorze przemysłu. To polepszanie służby zdrowia: możesz lepiej zrozumieć, na co chorujesz i zapobiegać pojawiającym się chorobom. Łączenie możliwości technologicznych z robieniem zakupów pozwala ci wiedzieć, czym interesują się twoi klienci i przygotowywać dla nich specjalne oferty. Firma ABC Petrol w Holandii ma specjalną aplikację, która pozwala zapłacić za paliwo jeszcze przed tankowaniem.


Słowa Keegana potwierdza drugi z kluczowych prelegentów - Manabu Yamamoto:
MANABU YAMAMOTO
Manager of Intelligent Mobility Solution, Fujitsu EMEIA

Nasz model sztucznej inteligencji już jest wykorzystywany we współtworzeniu, na przykład wyszukiwanie tras dla przewoźników kolejowych. Kiedy chcesz dostać się z miejsca A do miejsca B, mogą być ogromne utrudnienia z powodu, n aprzykład, kolizji. Dlatego wykorzystujemy naszą technologię sztucznej inteligencji do przewidywania, jak natężenie ruchu zmieni się w ciągu tych kilku godzin.


Firmy, które podobnie jak te, przytoczone przez Keegana i Yamammoto, chcą usprawniać procesy technologiczne wykorzystując IoT czy sztuczną inteligencję i, co za tym idzie, maksymalizować zyski, muszą przestawić się w tryb współtworzenia - z takim przesłaniem organizatorzy Fujitsu World Tour pożegnali uczestników eventu.
logo
Materiał prasowy

- Tradycyjne metody nie działają, cyfrowe współtworzenie działa ponieważ łączy ze sobą ekspertyzy technologicznych firm, takich jak Fujitsu, z wiedzą biznesową i znajomością segmentu branżowego klienta. Z takiego połączenia rodzi się coś nowego - podsumował dr Joseph Reger.

Artykuł powstał we współpracy z Fujitsu.