Ta idea podbija świat biznesu. “Współtworzenie” to technologiczny pomost pomiędzy dostawcą a klientem
Monika Przybysz
18 kwietnia 2018, 11:37·2 minuty czytania
Publikacja artykułu: 18 kwietnia 2018, 11:37
Jednym z największych wyzwań, jakim musi sprostać obecnie świat biznesu jest dostosowanie się do wymogów cyfrowej rewolucji. Jest to zadanie o tyle trudne, że specyfika wielu branż wyklucza stosowanie rozwiązań standardowych. Równocześnie jednak, szeroko zakrojona personalizacja czy projektowanie indywidualnych systemów od zera, nadal bywa postrzegane jako proces wymagający. Jak dowodzili prelegenci warszawskiej edycji Fujitsu World Tour 2018, takie obiekcje powoli zaczynają tracić rację bytu.
Reklama.
Firmy coraz częściej przekonują się, że satysfakcjonujące efekty można osiągnąć jedynie za pomocą rozwiązań szytych na miarę - konstruowanych w ścisłej współpracy z producentami i w pełni dostosowanych nie tylko do wymagań branży, ale konkretnego przedsiębiorstwa. Ideę, w myśl której przebiega taka współpraca, specjaliści Fujitsu określają jako “współtworzenie”.
- Fujitsu World Tour jest największym eventem, który organizujemy w Polsce. Hasłem tegorocznej, siódmej już edycji, jest “co-creation”, czyli “współtworzenie” - tłumaczył Dariusz Kwieciński, Prezes Zarządu Fujitsu Polska.
Uczestnicy Fujitsu World Tour ideę współtworzenia mogli poznać zarówno uczestnicząc w ogólnych panelach dyskusyjnych, jak również - zgodnie z ideą przyświecającą konferencji - indywidualnych warsztatach z ekspertami.
Jak podkreślał Juan Porcar, sednem organizowanych przez Fujitsu spotkań jest, z jednej strony, wskazywanie przedsiębiorcom nowych możliwości rozwoju, a z drugiej: edukowanie ich, jak duże znaczenie w świecie cyfrowej transformacji ma podążanie indywidualną ścieżką.
- Poprzez metodologię współtworzenia pomagamy wytłumaczyć, na czym polega opór przed zmianami i jak go zwalczyć. Poza tym, uczymy kadrę menadżerską naszych klientów, co stanie się po skończonym projekcie. Uważam, że są to procedury dające świetne rezultaty - stwierdził Porcar.
Michael Keegan, który podczas konferencji omawiał filozofię digitalizacji według Fujitsu, jest przekonany, że idea współtworzenia znajdzie szerokie zastosowanie:
Słowa Keegana potwierdza drugi z kluczowych prelegentów - Manabu Yamamoto:
Firmy, które podobnie jak te, przytoczone przez Keegana i Yamammoto, chcą usprawniać procesy technologiczne wykorzystując IoT czy sztuczną inteligencję i, co za tym idzie, maksymalizować zyski, muszą przestawić się w tryb współtworzenia - z takim przesłaniem organizatorzy Fujitsu World Tour pożegnali uczestników eventu.
- Tradycyjne metody nie działają, cyfrowe współtworzenie działa ponieważ łączy ze sobą ekspertyzy technologicznych firm, takich jak Fujitsu, z wiedzą biznesową i znajomością segmentu branżowego klienta. Z takiego połączenia rodzi się coś nowego - podsumował dr Joseph Reger.
Artykuł powstał we współpracy z Fujitsu.
Reklama.
Udostępnij: 10
DARIUSZ KWIECIŃSKI
Dyrektor Zarządzający Fujitsu w regionie Europy Wschodniej, Prezes Zarządu Fujitsu Polska
Staramy się budować rozwiązania razem z partnerami i z klientami. Element współtworzenia jest bardzo istotny dlatego, że najlepsze i najskuteczniejsze rozwiązania udaje się znaleźć wtedy, kiedy klient określając swoje wymagania, razem z nami dobiera rozwiązanie.
MICHAEL KEEGAN
Senior Vice President, Head of Product Business EMEIA, Fujitsu
Cyfrowy model współtworzenia można zastosować w każdym sektorze przemysłu. To polepszanie służby zdrowia: możesz lepiej zrozumieć, na co chorujesz i zapobiegać pojawiającym się chorobom. Łączenie możliwości technologicznych z robieniem zakupów pozwala ci wiedzieć, czym interesują się twoi klienci i przygotowywać dla nich specjalne oferty. Firma ABC Petrol w Holandii ma specjalną aplikację, która pozwala zapłacić za paliwo jeszcze przed tankowaniem.
MANABU YAMAMOTO
Manager of Intelligent Mobility Solution, Fujitsu EMEIA
Nasz model sztucznej inteligencji już jest wykorzystywany we współtworzeniu, na przykład wyszukiwanie tras dla przewoźników kolejowych. Kiedy chcesz dostać się z miejsca A do miejsca B, mogą być ogromne utrudnienia z powodu, n aprzykład, kolizji. Dlatego wykorzystujemy naszą technologię sztucznej inteligencji do przewidywania, jak natężenie ruchu zmieni się w ciągu tych kilku godzin.