Polska Fundacja Narodowa zdecydowała się sponsorować drugi rejs dookoła świata - "Darem Młodzieży"
Polska Fundacja Narodowa zdecydowała się sponsorować drugi rejs dookoła świata - "Darem Młodzieży" Fot. Cezary Aszkiełowicz / Agencja Gazeta
Reklama.
Rejs "Daru Młodzieży" ma się rozpocząć już 3 maja, ale nie do końca było wiadomo, czy się odbędzie. Pojawiały się informacje, że brakuje na niego pieniędzy. Całe przedsięwzięcie jest kosztowne. Rejs z rotacyjnie zmieniającą się załogą, składającą się z młodych ludzi ma pochłonąć 26 mln złotych. Część środków na niego (4,6 mln zł) przekazało Ministerstwo Gospodarki Morskiej.
Na razie nie wiadomo, czy dysponująca 220-milionowym budżetem PFN zdecydowała się dorzucić całą brakującą resztę, czy tylko część.
Szczegółów brak
O sponsorowaniu rejsu poinformowała dziennikarzy w dość lakonicznej notatce. Jeśli chodzi o konkrety, wiadomo tylko, że licząca łącznie kilkaset osób załoga odwiedzi 22 porty w 18 państwach świata a całe przedsięwzięcie ma charakter sportowy.
– W ten sposób na 100-lecie niepodległości Polska będzie promowana na świecie udziałem supernowoczesnego jachtu Polska100 w najbardziej prestiżowych regatach, a klasyczny „tall ship” – Dar Młodzieży, pod polską banderą przyciągnie uwagę miłośników żeglarstwa. Polska Fundacja Narodowa będzie aktywnym organizatorem polskich wydarzeń w portach, do których zawijać będą obie jednostki – pisze biuro prasowe PFN.
Wspomniany jacht Polska100 to inicjatywa Mateusza Kusznierewicza, który wraz z załogą chce wybrać się w dwuletni rejs dookoła świata, biorąc przy okazji udział w prestiżowych regatach, m.in. Sydney-Hobart, Fastnet, Newport-Bermuda czy Middle Sea Race. PFN sponsoruje to przedsięwzięcie i wyda na nie ok. 20 mln złotych. Ta decyzja spotkała się ze sporą krytyką i wywołała kontrowersje.