To nie koniec "afery zdjęciowej" Jakiego. "Czy one są użyte legalnie?"

W sieci pojawiły się wątpliwości o legalność użycia zdjęć w spocie wyborczym Patryka Jakiego.
W sieci pojawiły się wątpliwości o legalność użycia zdjęć w spocie wyborczym Patryka Jakiego. Screenshot Twitter / Marta Niewierko
Czeska Praga gra Warszawę w spocie, który ma wynieść Patryka Jakiego do urzędu prezydenta Warszawy. W sieci pojawiło się pytanie o legalne użycie zdjęcia.

Nie milkną dyskusje na temat kampanii wyborczej wiceministra sprawiedliwości Patryka Jakiego, który ma starać się o urząd prezydenta stolicy. Dociekliwi internauci szybko wytknęli mu, że zdjęcia w filmie, który ma promować polityka PiS, niekoniecznie pochodzą z Warszawy.

Jedyne, co chyba mógłby powiedzieć Patryk Jaki na swoją obronę, to zgodność tych zdjęć z hasłem „Nie można dzielić warszawiaków. Nie ma znaczenia skąd pochodzisz. Warszawa jest miastem otwartym dla wszystkich”. Nie zależnie od tego, jak bardzo jest to wątpliwe, nie można przecież wykluczyć, że ludzie ze zdjęć z niemieckich stockowych agencji fotograficznych zechcą się któregoś dnia zechcą osiedlić się w Warszawie…

Zdjęcie użyte legalnie?
Na tym jednak nie koniec. Na Twitterze pojawił się bowiem wpis Marty Niewierko, która zadaje pytanie, czy zdjęcie czeskiej Pragi użyte w filmie Jakiego zostało wykorzystane w sposób legalny. Pani Marta znalazła bowiem agencję, z której najprawdopodobniej zdjęcie to pochodzi. Udostępniła nawet zrzut ekranu, na którym je widać.

Co ciekawe, na stronie z której każdy zarejestrowany w agencji użytkownik (po uiszczeniu odpowiedniej opłaty) może zdjęcie pobrać, zawarta jest ważna adnotacja: Wykorzystywanie tego zdjęcia w celach reklamowych lub promocyjnych jest zakazane. I tutaj właśnie zasadnym wydaje się pytanie zadane przez Martę Niewierko: Czy zdjęcie CZESKIEJ Pragi zostało opłacone, jak wymaga tego autor, czy użyte bezprawnie? Pytanie jest jak najbardziej zasadne, przecież osoba, do której jest skierowane piastuje obecnie urząd wiceministra sprawiedliwości.

Patryk Jaki nie udzielił odpowiedzi.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.