Kluczem jest dziś komunikacja wielokanałowa, czyli działanie tam, gdzie powstaje potrzeba konsumenta. W dzisiejszej rzeczywistości nie możemy już docierać do konsumentów w sposób liniowy i tylko w jednym kanale, ponieważ oni nie są dostępni cały czas w tym samym miejscu. Co więcej, granice pomiędzy światem online i offline są coraz mniej zauważalne. Ludzie nieustannie przechodzą z jednego do drugiego w zależności od tego, gdzie się znajdują i jakie mają obecnie potrzeby.
Konsumenci chcą lepiej znać marki, zanim im zaufają, a więc także organizacje i ludzi, którzy za nimi stoją. Interesuje ich historia zaangażowania firmy w kwestie ekologiczne, odpowiedzialności biznesu, różnorodności czy etyki. Niekiedy wręcz oczekują, by marki zabrały głos i wywołały dyskusję na ważny temat, łamały tabu i stereotypy, zmieniały zachowania albo nawet były motorem zmian kulturowych.
Artykuł powstał we współpracy z Procter & Gamble