Allegro poszło o krok za daleko? Naprawdę chcą sprawdzać korespondencję użytkowników

Allegro zamierza dokładnie przyglądać się wiadomościom, jakie wysyłają sobie użytkownicy tej platformy. Chodzi o 15 mln osób
Allegro zamierza dokładnie przyglądać się wiadomościom, jakie wysyłają sobie użytkownicy tej platformy. Chodzi o 15 mln osób Fot. Wojciech Surdziel / Agencja Gazeta
W regulaminie największej polskiej platformy e-commerce pojawił się zapis, który zelektryzował użytkowników. Allegro zastrzegło sobie możliwość sprawdzania wiadomości, jakie przesyłają sobie użytkownicy – czyli grupa ponad 17 milionów osób. miesięcznie (zarejestrowanych użytkowników jest ok. 20 mln).


Zapis jest kontrowersyjny. Allegro tłumaczy, że chodzi mu tylko o prawo do filtrowania wiadomości wymienianych między użytkownikami na wewnętrznym komunikatorze. Mówi o tym jeden z punktów nowego regulaminu.

– Allegro.pl zastrzega sobie prawo do filtrowania i zatrzymywania wiadomości wysyłanych przez użytkowników w ramach narzędzi udostępnionych w Allegro, w szczególności jeśli mają charakter spamu, zawierają treści naruszające niniejszy regulamin lub w inny sposób zagrażają bezpieczeństwu użytkowników – taki zapis pojawił się w artykule 13, punkt 5.

Wiadomości Allegro a tajemnica korespondencji
Oznacza to, że wiadomości będą filtrowane. Te, które zostaną uznane na łamiące regulamin, nie dotrą do odbiorcy. Allegro twierdzi, że nadawca otrzyma stosowne powiadomienie.

Są jednak prawnicy, którzy uważają, iż w ten sposób może być łamana tajemnica korespondencji. Allegro broni się, twierdząc, że jeśli użytkownik akceptuje regulamin, to znaczy, iż się na to godzi.

Jednak – jak czytamy w serwisie Bankier.pl – podobne zasady wprowadził wcześniej Google i stało się to przedmiotem sporu zbiorowego w Stanach Zjednoczonych i w sześciu krajach UE. Przeciwko takiemu traktowaniu użytkowników wystąpiły urzędy ochrony danych osobowych.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.