
Reklama.
Mastercard próbuje zablokować rejestrację znaków towarowych używanych przez należącego do grupy Conotoxia Holding Cinkciarza. Powód? W logo pojawiają się dwa zachodzące na siebie kółka, czyli jeden z elementów, który wyróżnia logo Mastercard. Na razie ponosi jednak sromotną porażkę.
Cinkciarz.pl – Mastercard 12:0
Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) potwierdził to, co zdawało się dość naturalne. W pierwszej instancji zapadło do tej pory 12 orzeczeń i... wszystkie zostały wydane po myśli polskiego kantoru internetowego. Okazało się więc, że efekt nachodzenia kół nie jest tak bardzo unikalny, jak chcieliby tego prawnicy Mastercard. Trzynaste orzeczenie zostało zawieszone, reszta nie jest jeszcze prawomocna, Amerykanie mają dwa miesiące na złożenie odwołania.
Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) potwierdził to, co zdawało się dość naturalne. W pierwszej instancji zapadło do tej pory 12 orzeczeń i... wszystkie zostały wydane po myśli polskiego kantoru internetowego. Okazało się więc, że efekt nachodzenia kół nie jest tak bardzo unikalny, jak chcieliby tego prawnicy Mastercard. Trzynaste orzeczenie zostało zawieszone, reszta nie jest jeszcze prawomocna, Amerykanie mają dwa miesiące na złożenie odwołania.
To jednak nie koniec batalii, bo spór toczy się również poza Europą. Sprzeciwy wobec uznania ochrony znaku słowno-graficznego Conotoxia wystawca kart złożył bowiem również w Australii i Stanach Zjednoczonych, a znak Cinkciarza zwalcza dodatkowo w samym USA. Postępowania prowadzone są również w Hong Kongu, Brazylii, Arabii Saudyjskiej i ZEA. – Jesteśmy pewni swoich racji i będziemy ich bronić – mówi w rozmowie z PAP Marcin Pióro, CEO Cinkciarz.pl.
Inna sprawa, że Polacy nie pozostają dłużni. Złożyli bowiem wnioski o... unieważnienie znaków Mastercard ze względu na brak zdolności odróżniającej.
Cinkciarz to jeden z większych kantorów internetowych działających na terenie Polski. W 2017 Cinkciarz znalazł się na 8. miejscu w zestawieniu największych polskich firm tygodnika "Wprost" i na 11. w analogicznej klasyfikacji stworzonej przez dziennik "Rzeczpospolita". Niedawno o spółce było głośno ze względu na usunięcie konta firmowego na Facebooku.