Internetowy hejt największym wrogiem przedsiębiorcy. Oto, jak możesz sobie z nim poradzić
Artykuł PR-owy firmy Warsaw Media House.
15 maja 2018, 11:09·4 minuty czytania
Publikacja artykułu: 15 maja 2018, 11:09
Obecnie wiele czynników wpływa na sytuację rynkową przedsiębiorstwa. W globalnym świecie, gdzie dominują mass media, bardzo ważne jest to jak dana jednostka gospodarcza jest postrzegana i prezentowana online – negatywnie, czy pozytywnie. Opinie o firmach dostępne nawet na przypadkowych forach w Internecie często wpływają na to, jak potencjalny Klient (Internauta) oceni taką firmę i czy finalnie zdecyduje się na nabycie jej produktów lub usług.
Reklama.
W działalności firmy ważny jest employer branding – czyli co?
Employer branding zaczyna się wewnątrz firmy. Opiera się na zbudowaniu kultury oraz przestrzeganiu wartości. Pracownicy powinni czuć się dobrze w firmie i utożsamiać się z nią. Obecnie wynagrodzenie nie jest najważniejszym czynnikiem decydującym o tym czy pracodawca jest odbierany pozytywnie czy negatywnie. Liczy się podejście do pracownika, możliwość rozwoju oraz atmosfera. Firmy potrzebują swoistego wyróżnika na tle konkurencji. Nawet sposób rekrutacji buduje opinie o firmie. Zewnętrznie jest to zestaw działań, jakie są podejmowane, aby przedstawić firmę jako odpowiedzialnego pracodawcę, podmiot godny zaufania. Działania realizowane w ramach employer brandingu są nie tylko istotne dla pozyskania wartościowych pracowników do danego środowiska pracy, ale i dla ogólnego, pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa w jego otoczeniu.
„Jak Cię piszą, tak Cię widzą”…..
To staropolskie przysłowie zyskuje współcześnie na wartości, także w odniesieniu do przedsiębiorstw. Podmioty, które są pozytywnie opiniowane (zwłaszcza przez Klientów) są zdecydowanie wiarygodniejsze. Ludzie są bardziej ufni wobec nabycia produktów takiej firmy lub skorzystania z jej usług. Dlaczego?
- Po pierwsze firma, która ma pozytywne komentarze jest postrzegana jako firma sprawdzona, rzetelna, a przede wszystkim godna zaufania.
- Po drugie, taka firma wydaje się być wiarygodna. Jest potwierdzenie, że działa (wyświadczyła komuś usługę, dostarczyła towar) i nie jest to firma „widmo”. Skorzystanie z jej produktów lub usług jest bezpieczne.
- Po trzecie - statystycznie ludzie są bardziej ufni wobec anonimowej opinii z przypadkowego forum niż opinii znanego eksperta. Ludzie wierzą w autentyczność opinii, które pojawia się w sieci i przed podjęciem decyzji zakupowej sami bardzo często o takie opinie proszą.
Nadmiar negatywnych opinii o firmie w sieci przyczyną jej bankructwa – jak to możliwe?
Nadmiar negatywnych opinii o danej firmie, które pojawiają się w sieci regularnie, w skrajnej postaci może doprowadzić do jej upadku. Z czego to wynika?
Firma, na której temat pojawiają się negatywne opinie ma niekorzystny wizerunek.
Potencjalni Klienci – Internauci pod wpływem takich komentarzy uprzedzają się negatywnie do firmy. Często nawet nie chcą skorzystać z jej produktów lub usług tylko dlatego, że „niezadowoleni Internauci” uważają, że są po prostu „złe”.
Firma staje się niewiarygodna, etapowo traci dotychczasowych Klientów, którzy pod wpływem złego jej wizerunku np. nie zakupią kolejnych produktów.
Nie pozyskując nowych Klientów i nie realizując założonych planów sprzedażowych firma uzyskuje coraz mniejsze przychody. W przypadku kiedy wysokość stałych zobowiązań firmy jest znacznie wyższa niż przychody przez nią generowane jest ona zmuszona do ogłoszenia upadłości.
[b]Zatrudnienie profesjonalistów do poprawienia wizerunku i usuwania negatywnych komentarzy to jedyne skuteczne rozwiązanie dla przedsiębiorców[/b[
Samodzielne usuwanie przez przedsiębiorcę negatywnych treści na temat jego działalności nie jest możliwe z wielu względów:
- Jest to bardzo czasochłonne zajęcie.
- Istnieje duże ryzyko, że przedsiębiorca nie znajdzie wszystkich negatywnych opinii.
- Brak odpowiednich narzędzi, doświadczenia, przeszkolenia przedsiębiorcy i jego pracowników w analitycznym monitorowaniu treści internetowej oraz usuwaniu niepochlebnych komentarzy o danym przedsiębiorcy.
Profesjonalne firmy, które świadczą usługi usuwania negatywnych komentarzy z sieci są szczególnie wydajne i skuteczne w swojej działalności – przekonuje Agnieszka Panaś Specjalista ds. marketingu treści z Domu Mediowego Warsaw Media House sp. z o.o. Usuwanie komentarzy, monitorowanie oraz dbanie o pozytywny wizerunek przedsiębiorcy w sieci jest prowadzone w następujący sposób:
- Kompleksowy przegląd treści internetowej, skuteczne znajdowanie i oznaczanie wszystkich negatywnych komentarzy o danym przedsiębiorstwie.
Doświadczenie w stosowaniu instrumentów prawnych do wyegzekwowania na administratorach danych stron usunięcia negatywnej opinii (komentarza).
Rzeczywiste usuwanie komentarzy.
- Dodawanie treści pozytywnie prezentującej przedsiębiorcę na zasadach marketingu szeptanego w celu poprawienia wizerunku firmy.
- Stosowanie zabiegów pozycjonerskich, dzięki którym na pierwszym miejscu w wyszukiwarkach internetowych będzie pojawiać się jedynie pozytywna treść o danych jednostkach gospodarczych.
Przedsiębiorcy, którzy zatrudnili profesjonalistów do usunięcia o nich negatywnych opinii, ze swojego wyboru są bardzo zadowoleni. Przede wszystkim wskazują, że takie firmy bardzo szybko realizują zlecone usługi, więc nawet w 48 godzin od zlecenia usługi dochodzi do skutecznego wyczyszczenia sieci z niepochlebnych opinii o danym podmiocie. Po drugie takie firmy są rzeczywiście bardzo wydajne, zatrudniają grono ekspertów ds. prawnych i Internetu, ochrony danych osobowych, ochrony wizerunku. Ich eksperci potrafią, więc bardzo dobrze uargumentować swoje racje, jak i doprowadzić do usunięcia negatywnej opinii czy komentarza z portali, gdzie niewielu się to udaje uzyskać. Agencje marketingowe prowadzą działania dualnie, z jednej strony usuwają negatywne opinie o danej jednostce gospodarczej, a z drugiej ustawicznie stosują różne zabiegi celem poprawy jej wizerunku. Można, więc takim firmom zlecać również działania marketingu szeptanego.
Na zakończenie należy zaznaczyć, że pozytywny wizerunek firmy w sieci jest bardzo istotny. Jednostka gospodarcza, która jest negatywnie oceniana, budzi mniejsze zaufanie, czy chęć skorzystania z jej produktów lub usług. Większość Konsumentów podejmuje decyzje o zakupie danego produktu właśnie na podstawie tego, jak inne osoby (anonimowe na forach internetowych) produkt ten zrecenzowały. Negatywne opinie wpływają również na problemy z rekrutacją pracowników. Obecnie przedsiębiorcy do usuwania negatywnych opinii mogą zaangażować profesjonalistów z agencji marketingowych, które zajmują się usuwaniem takich komentarzy. Jest to zdecydowanie nowoczesna, bardzo wartościowa i przydatna dla biznesu usługa.