3 filary innowacyjnego biznesu. Inspirujących ludzi, którzy je stawiają, spotkasz podczas tego wydarzenia

W dniach 22-23 maja w gdańskim AmberExpo odbędzie się konferencja technologiczna InfoShare 2018. Będzie można wysłuchać prelekcji liderów start-upów, twórców technologii i specjalistów od nowoczesnego marketingu
W dniach 22-23 maja w gdańskim AmberExpo odbędzie się konferencja technologiczna InfoShare 2018. Będzie można wysłuchać prelekcji liderów start-upów, twórców technologii i specjalistów od nowoczesnego marketingu Materiały prasowe
Filary, na których młoda innowacyjna firma powinna budować swój sukces? Pomijając rzecz jasna kapitał na rozwój bieżącej i dalszej działalności, na myśl przychodzą trzy fundamenty, dzięki którym, jeśli każdy z nich będzie solidny, można rysować przyszłość biznesu w jasnych barwach. Co zatem wchodzi w skład tej receptury? Szybka wyliczanka... lider, technologia i marketing. Z wieloma inspirującymi postaciami uosabiającymi te właśnie aspekty działalności będziecie mogli spotkać się na tegorocznym infoShare.

Podczas 12. edycji największej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji poświęconej start-upom, technologii i nowym mediom głos zabiorą zarówno ci, którzy tchnęli życie w innowacyjne przedsięwzięcie, jak i ci, którzy swoją codzienną mrówczą pracą nad technologiami sprawiają, że cały ten nowoczesny biznes kręci się w najlepsze. Nie zabraknie również rad tych, dzięki którym o rewolucyjnych rozwiązaniach może usłyszeć cały świat.

W start-upowej branży lider to najczęściej ojciec(matka)-założyciel całego biznesu, pomysłodawca obiecującego produktu czy usługi. Ktoś, kto jest twarzą rodzącej się marki, kto reprezentuje stojącą za nią ideę, czyj wizerunek osobisty pracuje na jej siłę i rozpoznawalność. Jednym z takich liderów, a raczej liderek, z których będzie można czerpać inspiracje na zaplanowanej w Gdańsku konferencji, będzie Aneta Borkowska, lekarz, inżynier, współzałożycielka OGEN, firmy dostarczającej na rynek indywidualne testy genetyczne pozwalające opracować prognozy medyczne dla konsumentów.
– Innowacyjne projekty są fascynujące i wymagające. Jako lider czuję odpowiedzialność za kierunek rozwoju przedsięwzięcia i za pracujących przy nim ludzi. Poza oczywistymi rzeczami takimi jak ciężka praca, decyzyjność i dobra organizacja, potrzebna jest też duża dawka kreatywności, determinacji oraz umiejętność stworzenia zaufanego zespołu ludzi, którzy wierzą w tę samą ideę – tłumaczy pracująca na styku medycyny oraz nowych technologii specjalistka. Na infoShare będzie po raz pierwszy. Zna jednak wiele osób, również z własnego zespołu, które miały okazję być prelegentami lub uczestnikami tej konferencji i dzielili się pozytywnymi opiniami na temat tego wydarzenia. Jakie ma oczekiwanie wobec tegorocznej konferencji?
Aneta Borkowska
Lekarz, inżynier, współzałożycielka OGEN

Jest to niewątpliwie wyśmienity sposób promocji naszego produktu oraz świetna możliwość nawiązania wartościowych znajomości i rozpoczęcia współpracy. Uczestnicy tej konferencji idealnie pokrywają się z naszą grupą docelową. Zależy nam na otrzymaniu informacji zwrotnej, co pomoże określić najlepszą drogę dalszego rozwoju. Myślę, że spotkam tu wiele interesujących osób. Ludzi, którzy myślą i pracują nieszablonowo. Nie obawiają się wyzwań, mają różnorodne doświadczenia, z których można czerpać wiedzę i inspirację. Bardzo zależy mi też na pojawianiu się tematów związanych z medycyną na tak dużej konferencji technologicznej. Rozwój medycyny przenika się z rozwojem nowych technologii. Jako lekarz wiem, że dialog ten nie zawsze jest łatwy.

Jaki temat poruszy? Być może nie ma limitu czasu życia człowieka? – zaczyna odpowiedź od pytania. – Opowiemy o osiągnięciach medycyny molekularnej i o tym, jakie wiążą się z tym możliwości i konsekwencje, jak niezbędne jest w tej kwestii ścisłe współdziałanie z informatyką i wykorzystywanie nowych technologii. Połączenie to może w przyszłości prowadzić do zapobiegania chorobom, efektywniejszego wyleczenia (a nie tylko przewlekłego leczenia) chorób, a co najciekawsze do przedłużania życia w zdrowiu i komforcie. Długowieczność to aspekt, który interesuje każdego z nas. Porozmawiamy o tym, co jest już możliwe, co jest w przygotowaniu i jakie są perspektywy – zapowiada.

Za sukcesem innowacyjnej firmy stoi nie tylko twórca, ale i zespół złożony z kreatywnych, otwartych i analitycznych umysłów. To członkowie takich teamów udoskonalają technologię w laboratoriach czy przed monitorem komputera, wyłapują błędy, nanoszą poprawki i znajdują nowe rozwiązania. Nie zawsze ich praca znajduje się na świeczniku, bo stanowi tzw. kuchnię, do której rzadko się zagląda, ponieważ koniec końców liczy się to, co z niej wychodzi. Reprezentantem tych współczesnych rzemieślników na infoShare 2018 będzie m.in. Kamil Szymański, software developer z Pragmatic Coders, ekipy zajmującej się tworzeniem rozwiązań typu FinTech dla globalnego rynku.


Na najbliższym kongresie branży new-tech ekspertów od nowoczesnego biznesu będzie też licznie reprezentować grono tych, którzy na co dzień dbają o to, by najnowocześniejsze technologie znajdowały swoich fanów. Mowa oczywiście o marketingowcach tworzących przekazy dnia na temat postępów w działalności start-upu, modyfikacji produktów, startu nowych usług czy akcji promujących w oryginalny sposób rzeczone projekty. O tych marketingowych niuansach opowie m.in. Jakub Biel doświadczony ekspert ds. komunikacji, znany z niestandardowego wykorzystania nowych mediów do promocji firmy, prelegent na wielu konferencjach i uczelniach wyższych.
– Marketing jest kluczowy dla firmy każdego rozmiaru. Nawet najlepszy produkt nie podbije świata, jeśli klienci się o nim nie dowiedzą. To tak jak z wynalezieniem i udoskonaleniem druku: wiemy, że zrobili to Chińczycy, ale jednak Jan Gutenberg miał lepszy PR w Europie. To dość luźne porównanie, ale niestety w naszych czasach wiele start-upów zapomina, że kiedyś finansowanie się kończy i najważniejsi są klienci. A ci muszą przecież dowiedzieć się o firmie i zaufać jej, bo bez tego nie wydadzą ani grosza na produkt czy usługę – podkreśla ekspert.

To jego pierwsza edycja, ale już w zeszłym roku niewiele brakowało, żeby przyjechał jako słuchacz. – Ze wszystkich stron słyszałem dobre opinie o infoShare, a to, co dzieje się na Twitterze podczas każdej edycji tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że trzeba się tu pojawić. Jest to konferencja jak najbardziej na dzisiejsze czasy. W XXI wieku nie można prowadzić innowacyjnej firmy bez wiedzy o nowych technologiach, bo te pojawiają się w biznesie, marketingu, a nawet zwykłym poprawianiu codziennej efektywności. Oglądałem kilka wystąpień z poprzednich edycji, przejrzałem listę mówców i jestem pewien, że jeśli nie jako prelegent, to z pewnością przyjechałbym tu jako gość – wyznaje Jakub Biel.

Słuchaczom opowie o tym, jak bardzo komunikacja marketingowa zmieniła się dzięki nowym technologiom. – Nie chcę zdradzać zbyt wielu szczegółów, ale mogę obiecać, że będzie bardzo ciekawie – deklaruje.

W dniach 22-23 maja w gdańskim AmberExpo odbędzie się największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej. InfoShare 2018 to 6 scen tematycznych, 150 prelegentów, 500 startupów i ponad 6000 uczestników z całego świata. W agendzie znalazły się inspirujące prelekcje o trendach w nowych technologiach i marketingu. Twórcy start-upów dowiedzą się, w jaki sposób skutecznie pozyskać dofinansowanie i zarządzać firmą. infoShare to także szereg imprez towarzyszących – koncert Organka, rejs łodzią po Zatoce Gdańskiej i After Party. Bilety i więcej informacji na stronie organizatora. Piotr Migdał będzie jednym z prelegentów w trakcie wydarzenia. Czytaj więcej

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.