3 filary innowacyjnego biznesu. Inspirujących ludzi, którzy je stawiają, spotkasz podczas tego wydarzenia
Dawid Wojtowicz
17 maja 2018, 10:50·4 minuty czytania
Publikacja artykułu: 17 maja 2018, 10:50
Filary, na których młoda innowacyjna firma powinna budować swój sukces? Pomijając rzecz jasna kapitał na rozwój bieżącej i dalszej działalności, na myśl przychodzą trzy fundamenty, dzięki którym, jeśli każdy z nich będzie solidny, można rysować przyszłość biznesu w jasnych barwach. Co zatem wchodzi w skład tej receptury? Szybka wyliczanka... lider, technologia i marketing. Z wieloma inspirującymi postaciami uosabiającymi te właśnie aspekty działalności będziecie mogli spotkać się na tegorocznym infoShare.
Reklama.
Podczas 12. edycji największej w Europie Środkowo-Wschodniej konferencji poświęconej start-upom, technologii i nowym mediom głos zabiorą zarówno ci, którzy tchnęli życie w innowacyjne przedsięwzięcie, jak i ci, którzy swoją codzienną mrówczą pracą nad technologiami sprawiają, że cały ten nowoczesny biznes kręci się w najlepsze. Nie zabraknie również rad tych, dzięki którym o rewolucyjnych rozwiązaniach może usłyszeć cały świat.
W start-upowej branży lider to najczęściej ojciec(matka)-założyciel całego biznesu, pomysłodawca obiecującego produktu czy usługi. Ktoś, kto jest twarzą rodzącej się marki, kto reprezentuje stojącą za nią ideę, czyj wizerunek osobisty pracuje na jej siłę i rozpoznawalność. Jednym z takich liderów, a raczej liderek, z których będzie można czerpać inspiracje na zaplanowanej w Gdańsku konferencji, będzie Aneta Borkowska, lekarz, inżynier, współzałożycielka OGEN, firmy dostarczającej na rynek indywidualne testy genetyczne pozwalające opracować prognozy medyczne dla konsumentów.
– Innowacyjne projekty są fascynujące i wymagające. Jako lider czuję odpowiedzialność za kierunek rozwoju przedsięwzięcia i za pracujących przy nim ludzi. Poza oczywistymi rzeczami takimi jak ciężka praca, decyzyjność i dobra organizacja, potrzebna jest też duża dawka kreatywności, determinacji oraz umiejętność stworzenia zaufanego zespołu ludzi, którzy wierzą w tę samą ideę – tłumaczy pracująca na styku medycyny oraz nowych technologii specjalistka. Na infoShare będzie po raz pierwszy. Zna jednak wiele osób, również z własnego zespołu, które miały okazję być prelegentami lub uczestnikami tej konferencji i dzielili się pozytywnymi opiniami na temat tego wydarzenia. Jakie ma oczekiwanie wobec tegorocznej konferencji?
Jaki temat poruszy? Być może nie ma limitu czasu życia człowieka? – zaczyna odpowiedź od pytania. – Opowiemy o osiągnięciach medycyny molekularnej i o tym, jakie wiążą się z tym możliwości i konsekwencje, jak niezbędne jest w tej kwestii ścisłe współdziałanie z informatyką i wykorzystywanie nowych technologii. Połączenie to może w przyszłości prowadzić do zapobiegania chorobom, efektywniejszego wyleczenia (a nie tylko przewlekłego leczenia) chorób, a co najciekawsze do przedłużania życia w zdrowiu i komforcie. Długowieczność to aspekt, który interesuje każdego z nas. Porozmawiamy o tym, co jest już możliwe, co jest w przygotowaniu i jakie są perspektywy – zapowiada.
Za sukcesem innowacyjnej firmy stoi nie tylko twórca, ale i zespół złożony z kreatywnych, otwartych i analitycznych umysłów. To członkowie takich teamów udoskonalają technologię w laboratoriach czy przed monitorem komputera, wyłapują błędy, nanoszą poprawki i znajdują nowe rozwiązania. Nie zawsze ich praca znajduje się na świeczniku, bo stanowi tzw. kuchnię, do której rzadko się zagląda, ponieważ koniec końców liczy się to, co z niej wychodzi. Reprezentantem tych współczesnych rzemieślników na infoShare 2018 będzie m.in. Kamil Szymański, software developer z Pragmatic Coders, ekipy zajmującej się tworzeniem rozwiązań typu FinTech dla globalnego rynku.
Na najbliższym kongresie branży new-tech ekspertów od nowoczesnego biznesu będzie też licznie reprezentować grono tych, którzy na co dzień dbają o to, by najnowocześniejsze technologie znajdowały swoich fanów. Mowa oczywiście o marketingowcach tworzących przekazy dnia na temat postępów w działalności start-upu, modyfikacji produktów, startu nowych usług czy akcji promujących w oryginalny sposób rzeczone projekty. O tych marketingowych niuansach opowie m.in. Jakub Biel doświadczony ekspert ds. komunikacji, znany z niestandardowego wykorzystania nowych mediów do promocji firmy, prelegent na wielu konferencjach i uczelniach wyższych.
– Marketing jest kluczowy dla firmy każdego rozmiaru. Nawet najlepszy produkt nie podbije świata, jeśli klienci się o nim nie dowiedzą. To tak jak z wynalezieniem i udoskonaleniem druku: wiemy, że zrobili to Chińczycy, ale jednak Jan Gutenberg miał lepszy PR w Europie. To dość luźne porównanie, ale niestety w naszych czasach wiele start-upów zapomina, że kiedyś finansowanie się kończy i najważniejsi są klienci. A ci muszą przecież dowiedzieć się o firmie i zaufać jej, bo bez tego nie wydadzą ani grosza na produkt czy usługę – podkreśla ekspert.
To jego pierwsza edycja, ale już w zeszłym roku niewiele brakowało, żeby przyjechał jako słuchacz. – Ze wszystkich stron słyszałem dobre opinie o infoShare, a to, co dzieje się na Twitterze podczas każdej edycji tylko utwierdza mnie w przekonaniu, że trzeba się tu pojawić. Jest to konferencja jak najbardziej na dzisiejsze czasy. W XXI wieku nie można prowadzić innowacyjnej firmy bez wiedzy o nowych technologiach, bo te pojawiają się w biznesie, marketingu, a nawet zwykłym poprawianiu codziennej efektywności. Oglądałem kilka wystąpień z poprzednich edycji, przejrzałem listę mówców i jestem pewien, że jeśli nie jako prelegent, to z pewnością przyjechałbym tu jako gość – wyznaje Jakub Biel.
Słuchaczom opowie o tym, jak bardzo komunikacja marketingowa zmieniła się dzięki nowym technologiom. – Nie chcę zdradzać zbyt wielu szczegółów, ale mogę obiecać, że będzie bardzo ciekawie – deklaruje.
W dniach 22-23 maja w gdańskim AmberExpo odbędzie się największa konferencja technologiczna w Europie Środkowo-Wschodniej. InfoShare 2018 to 6 scen tematycznych, 150 prelegentów, 500 startupów i ponad 6000 uczestników z całego świata. W agendzie znalazły się inspirujące prelekcje o trendach w nowych technologiach i marketingu. Twórcy start-upów dowiedzą się, w jaki sposób skutecznie pozyskać dofinansowanie i zarządzać firmą. infoShare to także szereg imprez towarzyszących – koncert Organka, rejs łodzią po Zatoce Gdańskiej i After Party. Bilety i więcej informacji na stronie organizatora. Piotr Migdał będzie jednym z prelegentów w trakcie wydarzenia. Czytaj więcej
Reklama.
Udostępnij: 25
Aneta Borkowska
Lekarz, inżynier, współzałożycielka OGEN
Jest to niewątpliwie wyśmienity sposób promocji naszego produktu oraz świetna możliwość nawiązania wartościowych znajomości i rozpoczęcia współpracy. Uczestnicy tej konferencji idealnie pokrywają się z naszą grupą docelową. Zależy nam na otrzymaniu informacji zwrotnej, co pomoże określić najlepszą drogę dalszego rozwoju. Myślę, że spotkam tu wiele interesujących osób. Ludzi, którzy myślą i pracują nieszablonowo. Nie obawiają się wyzwań, mają różnorodne doświadczenia, z których można czerpać wiedzę i inspirację. Bardzo zależy mi też na pojawianiu się tematów związanych z medycyną na tak dużej konferencji technologicznej. Rozwój medycyny przenika się z rozwojem nowych technologii. Jako lekarz wiem, że dialog ten nie zawsze jest łatwy.