To oni zrewolucjonizują rynek nowoczesnych usług. Znamy finalistów ABSL Startup Challenge
Marcin Długosz
22 maja 2018, 10:18·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 22 maja 2018, 10:18
Jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji dla stworzenia najbardziej atrakcyjnego dla klienta sposobu wystawienia towaru na sklepowych półkach? Odpowiedź na to pytanie gwarantowała w tym roku wejście do finału ABSL Startup Challenge.
Reklama.
W jednym z półfinałów konkursu, który odbył się w warszawskiej siedzibie koncernu P&G, swoje pomysły na zrewolucjonizowanie rynku usług przedstawiło osiem zespołów. Zwyciężył Shelfwise – start-up oferujący zastosowanie sztucznej inteligencji do optymalizacji ekspozycji półkowej w sklepach.
- Konsumenci bardzo często podejmują decyzję o zakupie danego produktu, stojąc przed sklepową półką. Optymalizacja ekspozycji towaru jest zatem bardzo istotna, szczególnie w branży FMCG – stwierdza Marcin Półchłopek, Associate Director, Beauty and Grooming, Procter & Gamble Central Europe, tłumacząc tym samym, dlaczego to właśnie Shelfwise zyskał największe poparcie jury.
Pozytywna opinia przedstawicieli P&G, głównego partnera ABSL Start-Up Challenge, stanowi swego rodzaju papierek lakmusowy, pokazujący jakie szanse powodzenia ma dana inicjatywa w realiach rzeczywistej konkurencji rynkowej. To właśnie koncerny, takie jak P&G stają się bowiem partnerami startupowców.
– Dla P&G innowacje są niezwykle istotne. Stawiamy na nowoczesne technologie zarówno w zakresie produktów, procesów produkcji, jak i komunikacji z konsumentami. Cieszymy się zatem, że w ramach półfinału, który gościliśmy w naszej siedzibie, znaleźliśmy innowacyjne rozwiązanie mogące stanowić wsparcie dla sektora – podkreśla Marcin Półchłopek.
Procter & Gamble od lat trzyma ręke na pulsie startupowego potencjału: - Przykładamy dużą wagę do innowacji, zarówno tworzonych przez własne centra badawczo-rozwojowe, jak i tych realizowanych we współpracy ze startupami. W tym roku, już po raz trzeci dołączyliśmy w roli partnera głównego do przedsięwzięcia ABSL Startup Challenge, które jest dla nas naturalną drogą do poszukiwania kolejnych partnerów, z którymi wspólnie będziemy pracować nad innowacyjnymi rozwiązaniami. P&G poszukuje w tym konkursie startupów tworzących rozwiązania w obszarze innowacji systemowych, produktowych, jak i procesowych. Tym działaniom przyświeca najważniejszy cel, służenie konsumentom oraz poprawianie jakości ich życia – komentuje Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej P&G w Europie Centralnej.
Shelfwise rozpoczyna teraz przygotowania do finału, który odbędzie się 8 czerwca podczas dorocznej konferencji ABSL „Poland. The place to grow” w Poznaniu. I nawet jeśli nie zdobędzie głównej nagrody, sam udział w konferencji może okazać się dla niego szansą. Wydarzenie co roku przciąga setki uczestników, którzy w tym przedstawicieli największych światowych firm oraz inwestorów. Okazji do networkingu i “sprzedaży” swoich innowacyjnych pomysłów będzie zatem więcej niż tylko podczas konkursowej prezentacji.
Nie oznacza to jednak, że zwycięstwo w ABSL Start-Up Challenge nie niesie ze sobą wartości dodanej. Zwycięzcy dostaną zaproszenie na Polish Tech Day, odbywający się w ramach London Tech Week 2018. Datę londyńskiej imprezy mają zakreśloną w kalendarzach niemal wszyscy, którzy liczą się w świecie nowoczesnych technologii, więc i tu okazji do pozyskania potencjalnych inwestorów nie powinno zabraknąć.