Aż 14 mln Polaków będzie miało konto w komórce? Pomarańczowy operator chce stać się bankiem

Orange prawdopodobnie otworzy własny bank. Współpraca z mBankiem (Orange Finanse) okazała się niezbyt efektywna dla obu stron
Orange prawdopodobnie otworzy własny bank. Współpraca z mBankiem (Orange Finanse) okazała się niezbyt efektywna dla obu stron mat. prasowe
Współpraca Orange i mBanku nie powiodła się. Pomarańczowy operator przymierza się do założenia własnej instytucji finansowej. 14 mln klientów Orange będzie mogło założyć konto bezpośrednio u swojego operatora.

Kiedy Orange wpisywał do swojej oferty usługi finansowe, planował zrobić to wspólnie i w porozumieniu z Raiffeisenem. Jednak już na finiszu negocjacji centrala w Wiedniu nie wydała na to zgody. Orange podpisał więc na szybko umowę z mBankiem – był rok 2014.

Owoc tej współpracy znany jest na rynku jako Orange Finanse, ale pełna nazwa podmiotu to „Orange Finanse produkty bankowe dostarczane przez mBank”.

Współpraca okazała się niezbyt owocna. Trudno powiedzieć dlaczego, być może chodzi o to, że obie strony nie umiały wykorzystać umowy. W branży mówi się o tym, że telekom nie ma doświadczenia w sprzedaży usług finansowych – to właśnie jego 14-milionowa rzesza klientów miała być bazą do budowy nowej, prężnej instytucji. Nie udało się, bo nowych kont – jak pisze Puls Biznesu – założono jedynie ok. 440 tysięcy a część z nich jest nieaktywna.

Co dalej ze współpracą Orange i mBanku?
Obie strony zapewniają, że umowa obowiązuje, ale według informatorów dziennika jest ona raczej martwa. Orange przymierza się do budowy własnej instytucji finansowej. Wyjdzie to na dobre obu stronom. mBank wyjdzie z interesu nie przynoszącego mu przychodów, podobnie będzie w Orange.
We Francji, gdzie mieści się centrala Orange, działa już „pomarańczowy” bank. W nieco ponad pół roku zdobył 100 000 klientów.


Współpraca telekomów z bankami jest pewnego rodzaju koniecznością. W podobne mariaże weszły też inne firmy. Na polskim rynku Plus współpracuje z Plus Bankiem a T-Mobile z Aliorem.
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.