Ale wtopa. Internauci drwią z tego sprzętu z Biedronki. "Byli skacowani po imprezie?"

Feralne opakowania graficy wytropili w sklepie sieci Biedronka.
Feralne opakowania graficy wytropili w sklepie sieci Biedronka. Fot. Marcin Stępień / Agencja Gazeta
Wpadka Biedronki. Nie ma to, jak rozpalić branżę do czerwoności. Na jednym z facebookowych profilów adresowanych do osób zajmujących się zawodowo grafiką pojawiło wyjątkowe trofeum z Biedronki: zdjęcie... miksera ręcznego.

Mikser z Biedronki
Takich okazji do drwin graficy nie mieli od dawna. Na nieco prześmiewczym profilu „Brief – co znosi psychika grafika” pojawiła się perełka, która wprawiła speców z branży w doskonały humor. Z pozoru karton, jakich wiele: opakowanie mikserów ręcznych Hoffen. Towar relatywnie niedrogi, w cenie rzędu kilkudziesięciu złotych za sztukę.
Najwyraźniej producent popełnił szkolny błąd: przygotowując projekt opakowania wykorzystał zdjęcia z popularnej agencji stockowej – i nie zauważył znaku wodnego, którym agencja oznacza dystrybuowane przez siebie fotografie (choć, wydawałoby się, trudno go nie zauważyć). Gwoli sprawiedliwości, trzeba też dodać, że tylko niektóre partie produktów firmy Hoffen wylądowały w feralnych opakowaniach – o czym można przekonać się, zaglądając na platformy typu Allegro czy OLX.

– Ktoś to zaprojektował, ktoś inny zaakceptował, drukarnia wydrukowała... Wszyscy byli skacowani po tej samej imprezie? – pyta retorycznie jeden z komentujących. Cóż, w końcu mamy poniedziałek.

Co na to Biedronka?
Arkadiusz Mierzwa
Kierownik ds. komunikacji korporacyjnej w Jeronimo Martins

„Przede wszystkim prawa do tych zdjęć zostały wcześniej wykupione i producent miksera mógł z nich korzystać na opakowaniu. Faktem jest, że za sprawą niefortunnego błędu naszego dostawcy, polegającego na wysłaniu pliku roboczego do druku, znalazła się na nim grafika ze znakiem popularnego banku zdjęć. Jesteśmy jednak przekonani, że w najważniejszej z punktu widzenia naszych klientów kategorii jakości samego produktu, jest to produkt godny polecenia”.

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Podczas ostatniej konferencji Kurs na HR w Gdańsku, Marcin Grzegory z Invest in Pomerania, zadał widowni pytanie, „Kto z Państwa wie coś na temat projektu Invest in Pomerania”. Potem dodał, „Pytam, bo wiem, że nie ma nic gorszego niż opowiadania o rzeczach, które ludzie znają i kojarzą”. Miał rację.

Łukasz DudkoŁukasz Dudko

Odpowiedzi na to pytanie jest tyle, że wystarczyłoby pewnie na grubą książkę, ale skupmy się na dwóch kluczowych błędach: słabej analizie konkurencji oraz nieprzygotowaniu produktu i zespołu. Bez tego ekspansja na rynki zagraniczne nie ma szans.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Walter Isaacson, w podsumowaniu biografii Leonardo da Vinci, podsuwa nam sporą listę wniosków wynikających z działalności artysty, które można wykorzystać do rozwijania swojej kreatywności.