W tym miejscu Lidl wycofa ze sklepów wszystkie papierosy. "To logiczny krok"

Lidl wycofuje ze sprzedaży papierosy i produkty tytoniowe (zdjęcie poglądowe)
Lidl wycofuje ze sprzedaży papierosy i produkty tytoniowe (zdjęcie poglądowe) flickr.com/Duurzaam Bedrijfsleven/CC BY 2.0
Polityka walki z paleniem i palaczami zatacza coraz szersze kręgi. Teraz przyłącza się do niej Lidl. W sklepach tej sieci do 2022 roku znikną papierosy. Na początku nowa polityka zostanie wdrożona tylko w Holandii, ale niewykluczone, że dyskont rozszerzy ją również na pozostałe kraje.

O decyzji Lidla informuje portal „Lebensmittel Praxix”. Przedstawiciele niemieckiego koncernu mieli podjąć decyzję o wycofaniu papierosów i innych wyrobów tytoniowych ze wszystkich sklepów w Holandii.

Papierosy w Lidlu
To kontynuacja polityki antynikotynowej prowadzonej już od ubiegłego roku. W 2017 sieć zaczęła umieszczać papierosy poza zasięgiem wzroku klientów – w wydzielonych do tego strefach. Rzeczniczka prasowa Lidla w Holandii tłumaczy, że jest to efekt trendów konsumenckich. – Nie chcemy przeciwdziałać temu trendowi, dlatego logicznym krokiem jest wycofanie papierosów ze sprzedaży – wyjaśnia.

Wcześniej podobne działania zapowiedziały sieci drogerii w tym kraju – Kruidvat i Trekpleister. Lidl będzie jednak pierwszym supermarketem, który zdecydował się na taki krok.

Niedawno o dyskoncie było głośno z innego powodu. Szwajcarskie sklepy zdecydowały się bowiem na sprzedaż produktów przygotowywanych z konopi indyjskich. Konopie z Lidla miłośnikom marihuany nie przypadłyby jednak do gustu - są niemalże pozbawione THC, czyli składnika psychoaktywnego.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.