Co czwarta sprzedana butelka wody ma ich logo. Żywiec Zdrój jest również liderem na innym polu

Żywiec Zdrój jest liderem nie tylko na rynku produkcji wód mineralnych - mocno angażuje się też w działalność CSR
Żywiec Zdrój jest liderem nie tylko na rynku produkcji wód mineralnych - mocno angażuje się też w działalność CSR Fot. materiały prasowe
Co czwarta butelka wody sprzedawana w polskich sklepach ma ich logo. Żywiec Zdrój S. A. nie jest jednak liderem tylko jeśli chodzi o wysokość słupków sprzedaży. Na przestrzeni ostatnich 10 lat firma przeznaczyła ponad 27 mln zł na działania związane z realizacją strategii zrównoważonego rozwoju.

Wszystkie działania na polu CSR zostały zebrane w raporcie: „Zdrowiej i po stronie natury”, opracowanym przez firmę doradczą Deloitte. To pierwsza tego typu publikacja wykonana na zlecenie Żywiec Zdrój S.A. Znajdziemy w niej podsumowanie wszystkich działań: zarówno tych, podejmowanych na rzecz ochrony środowiska, jak i poświęconych rozwiązywaniu istotnych lokalnych problemów.

- Obecnie Żywiec Zdrój to największy producent na rynku napojów bezalkoholowych. Odpowiadamy za co czwartą sprzedaną w Polsce butelkę wody - mówi Frédéric Guichard, prezes zarządu Żywiec Zdrój S.A. – Jako lider mieliśmy wpływ na stymulowanie kategorii i budowanie rynku wody butelkowanej poprzez innowacje produktowe oraz długofalowe programy edukacyjne. Największe z nich mają właśnie swoje 10-te edycje. To dobry moment na podsumowanie - dodał Guichard.

Zaangażowanie gospodarcze firmy w rozwój Polski można zauważyć przede wszystkim
w liczbach: 745,6 mln złotych całkowitej wartości dodanej, ponad 4,3 tys. utrzymanych miejsc pracy i 156,5 mln złotych wynagrodzeń wygenerowanych w gospodarce w 2017 r.

Efekty działalności firmy są najlepiej widoczne na poziomie lokalnym, a szczególnie w województwie śląskim, gdzie znajduje się najwięcej zakładów producenta. W 2017 roku Żywiec Zdrój zapewnił tam 1752 miejsca pracy i wypłacił wynagrodzenia o łącznej wysokości 67,8 mln. Dzięki temu udało się niemal w pełni zredukować bezrobocie długotrwałe w powiecie żywieckim.


Żywiec Zdrój S.A. nie ogranicza pomocy regionalnej do kwestii czysto finansowych. Poszczególne zakłady stają się ważnymi ośrodkami na mapach lokalnych społeczności, odpowiadając na bieżące potrzeby i angażując się w istotne wydarzenia.

Tylko w ciągu ostatnich miesięcy, w samej gminie Radziechowy-Wieprz, dzięki współpracy producenta z lokalnymi władzami, instytucjami oraz organizacjami, przeznaczono 47 tys. złotych na remont świetlicy środowiskowej w Juszczynie - istotnego miejsca spotkań społeczności.

W gminie Jeleśnia zrealizowano program grantowy, w efekcie którego firma dofinansowała 17 projektów na kwotę 70 tys. złotych a w 2017 r. wsparła Fundację K2. Działania na rzecz gminy Koziegłowy to z kolei przykład ścisłej współpracy firmy z lokalną społecznością, dzięki której wspólnie odnowiono świetlicę środowiskową i wybudowano plac zabaw w Rzeniszowie.

Od 2014 roku na terenie gminy Węgierska Górka oraz w Rzeniszowie Żywiec Zdrój S.A. realizuje również trzyletni program edukacyjny „Bądź bezpieczny na drodze”. W jego ramach firma edukuje uczniów lokalnych szkół podstawowych z zakresu pierwszej pomocy oraz zasad ruchu drogowego, organizuje warsztaty i pikniki dla mieszkańców, rozdaje kamizelki odblaskowe, kaski rowerowe, karty ICE oraz odblaski do rowerów.

Producent stale partycypuje finansowo w inwestycjach infrastrukturalnych, takich jak: modernizacje dróg na terenie Gminy Jeleśnia, Węgierska Górka, Radziechowy-Wieprz oraz Koziegłowy, tym samym zwiększając bezpieczeństwo mieszkańców tych gmin. Całościowy wkład Żywiec Zdrój S.A. w modernizację lokalnej infrastruktury w latach 2006-2016 szacowany jest na ponad 14 mln złotych.

Na programy społeczne i inwestycje w lokalny rozwój tylko w ciągu 10 lat firma wydała 27 mln złotych.

Artykuł powstał we współpracy z Żywiec Zdrój S. A.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.