Co czwarta sprzedana butelka wody ma ich logo. Żywiec Zdrój jest również liderem na innym polu

Żywiec Zdrój jest liderem nie tylko na rynku produkcji wód mineralnych - mocno angażuje się też w działalność CSR
Żywiec Zdrój jest liderem nie tylko na rynku produkcji wód mineralnych - mocno angażuje się też w działalność CSR Fot. materiały prasowe
Co czwarta butelka wody sprzedawana w polskich sklepach ma ich logo. Żywiec Zdrój S. A. nie jest jednak liderem tylko jeśli chodzi o wysokość słupków sprzedaży. Na przestrzeni ostatnich 10 lat firma przeznaczyła ponad 27 mln zł na działania związane z realizacją strategii zrównoważonego rozwoju.

Wszystkie działania na polu CSR zostały zebrane w raporcie: „Zdrowiej i po stronie natury”, opracowanym przez firmę doradczą Deloitte. To pierwsza tego typu publikacja wykonana na zlecenie Żywiec Zdrój S.A. Znajdziemy w niej podsumowanie wszystkich działań: zarówno tych, podejmowanych na rzecz ochrony środowiska, jak i poświęconych rozwiązywaniu istotnych lokalnych problemów.

- Obecnie Żywiec Zdrój to największy producent na rynku napojów bezalkoholowych. Odpowiadamy za co czwartą sprzedaną w Polsce butelkę wody - mówi Frédéric Guichard, prezes zarządu Żywiec Zdrój S.A. – Jako lider mieliśmy wpływ na stymulowanie kategorii i budowanie rynku wody butelkowanej poprzez innowacje produktowe oraz długofalowe programy edukacyjne. Największe z nich mają właśnie swoje 10-te edycje. To dobry moment na podsumowanie - dodał Guichard.

Zaangażowanie gospodarcze firmy w rozwój Polski można zauważyć przede wszystkim
w liczbach: 745,6 mln złotych całkowitej wartości dodanej, ponad 4,3 tys. utrzymanych miejsc pracy i 156,5 mln złotych wynagrodzeń wygenerowanych w gospodarce w 2017 r.

Efekty działalności firmy są najlepiej widoczne na poziomie lokalnym, a szczególnie w województwie śląskim, gdzie znajduje się najwięcej zakładów producenta. W 2017 roku Żywiec Zdrój zapewnił tam 1752 miejsca pracy i wypłacił wynagrodzenia o łącznej wysokości 67,8 mln. Dzięki temu udało się niemal w pełni zredukować bezrobocie długotrwałe w powiecie żywieckim.


Żywiec Zdrój S.A. nie ogranicza pomocy regionalnej do kwestii czysto finansowych. Poszczególne zakłady stają się ważnymi ośrodkami na mapach lokalnych społeczności, odpowiadając na bieżące potrzeby i angażując się w istotne wydarzenia.

Tylko w ciągu ostatnich miesięcy, w samej gminie Radziechowy-Wieprz, dzięki współpracy producenta z lokalnymi władzami, instytucjami oraz organizacjami, przeznaczono 47 tys. złotych na remont świetlicy środowiskowej w Juszczynie - istotnego miejsca spotkań społeczności.

W gminie Jeleśnia zrealizowano program grantowy, w efekcie którego firma dofinansowała 17 projektów na kwotę 70 tys. złotych a w 2017 r. wsparła Fundację K2. Działania na rzecz gminy Koziegłowy to z kolei przykład ścisłej współpracy firmy z lokalną społecznością, dzięki której wspólnie odnowiono świetlicę środowiskową i wybudowano plac zabaw w Rzeniszowie.

Od 2014 roku na terenie gminy Węgierska Górka oraz w Rzeniszowie Żywiec Zdrój S.A. realizuje również trzyletni program edukacyjny „Bądź bezpieczny na drodze”. W jego ramach firma edukuje uczniów lokalnych szkół podstawowych z zakresu pierwszej pomocy oraz zasad ruchu drogowego, organizuje warsztaty i pikniki dla mieszkańców, rozdaje kamizelki odblaskowe, kaski rowerowe, karty ICE oraz odblaski do rowerów.

Producent stale partycypuje finansowo w inwestycjach infrastrukturalnych, takich jak: modernizacje dróg na terenie Gminy Jeleśnia, Węgierska Górka, Radziechowy-Wieprz oraz Koziegłowy, tym samym zwiększając bezpieczeństwo mieszkańców tych gmin. Całościowy wkład Żywiec Zdrój S.A. w modernizację lokalnej infrastruktury w latach 2006-2016 szacowany jest na ponad 14 mln złotych.

Na programy społeczne i inwestycje w lokalny rozwój tylko w ciągu 10 lat firma wydała 27 mln złotych.

Artykuł powstał we współpracy z Żywiec Zdrój S. A.

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.