Robert Lewandowski inwestuje w nową firmę. "To pomoże ludziom z całego świata"

Robert Lewandowski inwestuje w polski start-up Samurai Labs.
Robert Lewandowski inwestuje w polski start-up Samurai Labs. Kuba Atys / Agencja Gazeta
Robert Lewandowski inwestuje w polski start-up Samurai Labs. Firma zajmuje się wykrywaniem przemocy w sieci za pomocą sztucznej inteligencji.

Występ Roberta Lewandowskiego na mundialu trudno uznać za udany. Napastnik Bayernu Monachium zwracał na siebie uwagę głównie poprzez niezbyt fortunne wypowiedzi na konferencjach prasowych, a jego boiskowe popisy pozostawiały dużo do życzenia. Na piłkarza posypała się wówczas fala krytyki. Część z kąśliwych komentarzy była znacznie przesadzona.

Co robi Samurai Labs?
Teraz Lewandowski poinformował o inwestycji w Samurai Labs, start-up stworzonego przez Michała Wroczyńskiego, lekarza i przedsiębiorcę komercjalizującego projekty związane ze sztuczną inteligencją.

Technologia Samurai ma znaleźć zastosowanie w miejscach, w których internauci są najbardziej narażeni na mowę nienawiści takie jak fora internetowe czy serwisy randkowe. System ma analizować rozmowy i sam rozpoznawać przypadki przemocy.

Następnie będzie blokował i raportował je do moderatorów, którzy będą podejmować ostateczną decyzję co do dalszych losów użytkownika. Technologia ma być sprzedawana w modelu „oprogramowania jako usługi”.

Twórcy Samurai przekonują, że ich sztuczna inteligencja jest o 84 proc. skuteczniejsza od konkurencji (chodzi o skuteczność z jaką wykrywa przypadki przemocy).

– Cieszę się, że to w Polsce powstaje technologia, która pomoże ludziom z całego świata w walce z groźnym zjawiskiem cyberprzemocy – podkreśla Robert Lewandowski.

Nie jest to pierwszy biznes piłkarza. Jak pisaliśmy w INNPoland.pl, niedawno Lewandowski zainwestował w restaurację w Giżycku.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.