Nosacz sundajski - bohater wielu memów, został adoptowany przez Xiaomi Polska
Nosacz sundajski - bohater wielu memów, został adoptowany przez Xiaomi Polska internetowy mem

Znana z dobrej jakości i niskich cen telefonów firma Xiaomi ma też dużo luzu – adoptowała właśnie nosacza, małpkę będącą bohaterem tysięcy memów o Polakach szukających okazji do oszczędności. A przy okazji pomaga zagrożonemu gatunkowi, co bardzo spodobało się internautom.

REKLAMA
Polski oddział Xiaomi kilka miesięcy temu zaczął dość nieśmiało wykorzystywać motywy z nosaczami. Ludzie przebrani za te koczkodanowate małpki pojawili się na przykład na otwarciu krakowskiego sklepu tej marki.
Nosacze sundajskie mają bardzo charakterystyczne pyszczki. Od razu kojarzą się ze smutnymi, ale i knującymi drobne intrygi łysiejącymi osobnikami płci męskiej. Dlatego też stały się bohaterami memów, wyszydzających nasze narodowe przywary – skłonność do kombinowania i skąpstwo.
Xiaomi poszło o krok dalej i adoptowało wirtualnie jednego z nosaczy, za pośrednictwem fundacji WWF. Pieniądze w sumie niewielkie, ale możliwość pochwalenia się dobrym czynem – cenna.
Zacny czyn Xiaomi, sprzedającego u nas nie tylko smartfony, ale i szeroką gamę urządzeń elektronicznych docenili już internauci, szeroko i pozytywnie komentując pomysł marketingowców firmy.