Czasem patrząc na logotypy firm sprzed kilkudziesięciu lat, aż trudno uwierzyć, że podbijały rynek i wbijały się w świadomość konsumentów. Dziś trącą myszką, ale i wywołują uśmiech na twarzach grafików czy ludzi, którzy pamiętają je z dawnych czasów.
Jedno z bardziej skomplikowanych logo miała w chwili zarania firma Apple. Przedstawia ono siedzącego pod jabłonią Izaaka Newtona. Później firma skupiła się na samym jabłku, dodając charakterystyczne "wygryzienie" i eksperymentując jedynie z kolorami. Oto porównanie logotypów firmy z 1976 i 2007 roku. Obecnie jabłko jest jednolite.
McDonald's
W 1940 roku takie logo miał McDonald's. W niczym nie przypomina ono dzisiejszych "złotych łuków".
Shell
Wielki koncern paliwowy Shell powstał w 1900 roku. A wtedy zasady komunikacji korporacyjnej były nieco inne, niż obecnie. I logo spokojnie mogło być jedynie wariacją na temat muszli.
Lays
Wiecie, że słynne chipsy miały kiedyś znak wyglądający, jakby namalowało go dziecko? Pod takim szyldem firma działała w roku 1965.
Lego
Mniej znaczy więcej - tak można podsumować znak towarowy duńskich klocków z roku 1935.
.
Więcej starych logotypów znajdziemy na stronie Old Pics Archive.