Aż ciężko się nie uśmiechnąć. Tak wyglądały kiedyś logotypy największych firm na świecie

Takie logo w 1976 miała firma... Apple. Obecnie jest to jednolity symbol jabłka, bez cieni. W przeszłości było też w kolorowe paski
Takie logo w 1976 miała firma... Apple. Obecnie jest to jednolity symbol jabłka, bez cieni. W przeszłości było też w kolorowe paski Fot. Old Pics Archive
Czasem patrząc na logotypy firm sprzed kilkudziesięciu lat, aż trudno uwierzyć, że podbijały rynek i wbijały się w świadomość konsumentów. Dziś trącą myszką, ale i wywołują uśmiech na twarzach grafików czy ludzi, którzy pamiętają je z dawnych czasów.

Apple


Jedno z bardziej skomplikowanych logo miała w chwili zarania firma Apple. Przedstawia ono siedzącego pod jabłonią Izaaka Newtona. Później firma skupiła się na samym jabłku, dodając charakterystyczne "wygryzienie" i eksperymentując jedynie z kolorami. Oto porównanie logotypów firmy z 1976 i 2007 roku. Obecnie jabłko jest jednolite.

McDonald's

W 1940 roku takie logo miał McDonald's. W niczym nie przypomina ono dzisiejszych "złotych łuków".

Shell

Wielki koncern paliwowy Shell powstał w 1900 roku. A wtedy zasady komunikacji korporacyjnej były nieco inne, niż obecnie. I logo spokojnie mogło być jedynie wariacją na temat muszli.

Lays

Wiecie, że słynne chipsy miały kiedyś znak wyglądający, jakby namalowało go dziecko? Pod takim szyldem firma działała w roku 1965.

Lego

Mniej znaczy więcej - tak można podsumować znak towarowy duńskich klocków z roku 1935.
.

Więcej starych logotypów znajdziemy na stronie Old Pics Archive.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Coraz częściej pod sztandarem walki z terroryzmem, w tym również cyberterroryzmem, przeprowadza się zmiany w prawie, które rozpoczynają dyskusję nad prawem do prywatności i wzajemnym stosunkiem obu wartości. Czy zawsze jednak mamy do czynienia z ingerencją w prywatność jednostki przy okazji zapewnienia większego poziomu bezpieczeństwa?

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.