Aż ciężko się nie uśmiechnąć. Tak wyglądały kiedyś logotypy największych firm na świecie

Takie logo w 1976 miała firma... Apple. Obecnie jest to jednolity symbol jabłka, bez cieni. W przeszłości było też w kolorowe paski
Takie logo w 1976 miała firma... Apple. Obecnie jest to jednolity symbol jabłka, bez cieni. W przeszłości było też w kolorowe paski Fot. Old Pics Archive
Czasem patrząc na logotypy firm sprzed kilkudziesięciu lat, aż trudno uwierzyć, że podbijały rynek i wbijały się w świadomość konsumentów. Dziś trącą myszką, ale i wywołują uśmiech na twarzach grafików czy ludzi, którzy pamiętają je z dawnych czasów.

Apple


Jedno z bardziej skomplikowanych logo miała w chwili zarania firma Apple. Przedstawia ono siedzącego pod jabłonią Izaaka Newtona. Później firma skupiła się na samym jabłku, dodając charakterystyczne "wygryzienie" i eksperymentując jedynie z kolorami. Oto porównanie logotypów firmy z 1976 i 2007 roku. Obecnie jabłko jest jednolite.

McDonald's

W 1940 roku takie logo miał McDonald's. W niczym nie przypomina ono dzisiejszych "złotych łuków".

Shell

Wielki koncern paliwowy Shell powstał w 1900 roku. A wtedy zasady komunikacji korporacyjnej były nieco inne, niż obecnie. I logo spokojnie mogło być jedynie wariacją na temat muszli.

Lays

Wiecie, że słynne chipsy miały kiedyś znak wyglądający, jakby namalowało go dziecko? Pod takim szyldem firma działała w roku 1965.

Lego

Mniej znaczy więcej - tak można podsumować znak towarowy duńskich klocków z roku 1935.
.

Więcej starych logotypów znajdziemy na stronie Old Pics Archive.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.