
Czasy, w których wysokość wynagrodzenia w ogłoszeniach o pracę była czymś egzotycznym, powoli odchodzą do lamusa. Dziś jednak o byciu profesjonalnym pracodawcą świadczy nie tylko jawność w zakresie pensji czy świadczeń socjalnych. Mile widziane są gwarancje dotyczące szeroko rozumianego rozwoju przyszłego pracownika.
REKLAMA
Dla jasności mowa tu nie o wyświechtanych ogólnikach w rodzaju ''praca w miłej atmosferze z możliwością rozwoju'', tylko o konkretach. Liczą się jasne korzyści – kursy językowe, szkolenia komputerowe, warsztaty szlifujące określone umiejętności, niekoniecznie przydatne tylko w branży, w której działa oferująca zatrudnienie firma.
Oczywiście, trzeba mierzyć siły na zamiary. Szukający sprzedawcy sklepik spożywczy nie musi rozpisywać się o wszechstronnym rozwoju, a jeśli obiecuje takie złote góry, to delikatnie mówiąc, nie grzeszy powagą i wiarygodnością. Natomiast więksi na rynku gracze mają w tej dziedzinie duże pole do popisu i powinni się na nim wykazać.
– Nasi pracownicy mogą się kształcić poprzez liczne programy czy warsztaty. Oferujemy je dla osób zatrudnionych na wszystkich szczeblach naszej firmy, żeby mogły rozwijać swoje zdolności i zdobywać nowe kompetencje – mówi Joanna Jeziorowska, Dyrektor Personalny w Grupie OKNOPLAST, czołowego producenta okien i drzwi w Europie.
Podkrakowskie przedsiębiorstwo wprowadziło w tym roku kursy internetowe Skillveo. Przygotowany program szkoleniowy obejmuje różnorodne zagadnienia, od obsługi pakietu Office i programowania, poprzez zarządzanie i marketing, a skończywszy na sprzedaży. Wkrótce z tych i innych szkoleń skorzystają kolejni pracownicy.
Jeden z największych małopolskich pracodawców właśnie prowadzi rekrutację. Docelowo chce zatrudnić ponad 100 osób na takich stanowiskach jak specjalista ds. obsługi klienta z rynków zagranicznych, księgowy, kierownik kreacji marketingowej, webmaster, pracownik produkcyjny czy magazynier. Wakaty są dostępne w centrali firmy w Ochmanowie.
Każdy pracownik Grupy OKNOPLAST może liczyć na stabilne zatrudnienie (umowa o pracę), grupowe ubezpieczenie, prywatną opiekę medyczną, szkolenie przygotowujące do obowiązków na określonym stanowisku, a także dofinansowanie dojazdu do zakładu pracy. Wśród benefitów są kursy językowe, karty sportowe oraz bony świąteczne.
Znany w produkcji okien pracodawca wspiera pracowników, dopłacając do nauki języków obcych. Poza tym finansuje zakupy książek, podręczników i czasopism naukowych oraz szkolenia zewnętrzne i dodatkową edukację. Prowadzi program ekspercki dla tych, którzy chcą być ekspertami w swojej dziedzinie, oraz program First Step Manager dla tych, którzy myślą o zostaniu managerem lub są świeżo upieczonymi managerami.
– Jesteśmy firmą rodzinną, dla której szczególnie ważni są ludzie. Początkowo w przedsiębiorstwie, założonym w 1994 roku, pracowało 60 osób. Przez 24 lata firma wyrosła na lidera europejskiego rynku stolarki PVC, który daje zatrudnienie ponad 1800 pracownikom – opowiada o rozwoju polskiej marki Joanna Jeziorowska.
Grupa OKNOPLAST prowadzi obecnie działalność na 13 rynkach europejskich. W portfolio producenta znajdują się okna, drzwi tarasowe i drzwi zewnętrzne z PVC i aluminium, rolety oraz szeroka gama dodatków i akcesoriów. Przedsiębiorstwo wprowadziło ponad 50 innowacji jako pierwsze w Europie. Rocznie produkuje 1 500 000 okien.
Artykuł powstał we współpracy z Grupą OKNOPLAST