"Jak sobota to tylko do Lidla, do Lidla". Irytujące piosenki reklamowe to efekt… zakazu handlu

Lidl, który na reklamy przepuścił niebagatelną sumę 374,2 mln zł
Lidl, który na reklamy przepuścił niebagatelną sumę 374,2 mln zł Foto: Maciej Kuroń / Agencja Gazeta
Zakaz handlu w niedziele jednak uderzył sieci handlowe po kieszeni. To przez niego w kółko słyszymy te same reklamy w radiu i telewizji, w gazetach i internecie atakują nas na przemian oferty Biedronki i Lidla. Broniąc się przed spadkiem obrotów, sieci handlowe wydały na reklamę już 3 miliardy złotych.

To o jedną piątą więcej, niż w analogicznym okresie (od marca do września) ubiegłego roku – wynika z danych firmy Kantar Media. Przez pół roku od momentu wprowadzenia zakazu niedzielnego handlu, czyli od końca pierwszego kwartału 2018 roku, sieci handlowe puściły w eter reklamy o cennikowej wartości 3 miliardów złotych.

Przekładając procenty na język pieniędzy, mówimy o sumie dodatkowych 528 milionów złotych. Co ciekawe, najwięcej kasy poszło na reklamy radiowe – aż 1,3 mld zł. To wzrost prawie o 30 procent - piszą wiadomoscihandlowe.pl.

Nieco mniej poszło na reklamy w telewizji – 1,12 mld złotych. To wzrost jedynie o 13 proc.

Kto wydał najwięcej na reklamy?
Rekordzistą jest Lidl, który na reklamy przepuścił niebagatelną sumę 374,2 mln zł (+ 23 proc.). Sieć Euro RTV AGD wydała 240,7 mln zł (+ 68,5 proc.), a Media Expert 224,3 mln zł (+ 35 proc.).

Nieco mniej w reklamę zainwestowały Metro Group, właściciel m.in. Media Markt i Makro – 181,2 mln zł (+ 20 proc.) i właściciel Biedronki – 174,7 mln zł (+ 18 proc.).
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.