Ikea testuje w Warszawie patent, którym chce zawojować świat. To całkowita nowość

Ikea w Blue City w Warszawie. Szwedzka sieć po raz pierwszy otworzyła w galerii handlowej tak duży sklep
Ikea w Blue City w Warszawie. Szwedzka sieć po raz pierwszy otworzyła w galerii handlowej tak duży sklep Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta
Od kilku dni w Warszawie działa jedna z pierwszych „miejskich” Ikei na świecie. Tak dużego salonu jak w stolicy szwedzka sieć jeszcze nigdy nie otworzyła w zwykłej galerii handlowej. - IKEA mocno myśli o rozwoju tego konceptu – przyznaje w rozmowie z propertydesign.pl Agnieszka Gawędzka, Project Manager IKEA w Blue City.

Ikea przez lata przyzwyczajała swoich klientów do budowy ogromnych hal na obrzeżach miast. Miało to swoje plusy w postaci ogromu asortymentu, jaki są w stanie pomieścić te obiekty. Z drugiej strony dla przeciętnego konsumenta wizyta w Ikei wiąże się z poświęceniem znacznej części dnia.

Ikea w Blue City
Teraz, przynajmniej w Warszawie, uległo to zmianie. Pod koniec października Szwedzi z pompą otworzyli swój nowy sklep, który zlokalizowany jest w galerii Blue City, w odległości kilkunastu minut jazdy autobusem od ścisłego centrum miasta.

Gawędzka opowiada, że Ikea już wcześniej otwierała placówki w galeriach handlowych m.in. w Madrycie czy Londynie. Były to jednak sklepy typu pop up (z góry zakłada się, że będą działać przez określony czas).

– Tamte koncepty z czasem zamieniają się w małe sklepiki – zostają na dłużej. Jednak są to miejsca bardzo specjalistyczne, czyli albo mówią o kuchniach, albo o sypialniach – podkreśla Gazwędzka.

Warszawski koncept jest pod tym względem unikatowy. Na powierzchni 5 tys. mkw prezentuje większość asortymentu dostępnego w Ikei. Na miejscu dostępne są wybrane akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu będzie można zamówić on-line – samodzielnie lub z pomocą pracowników.


Nowością jet również zrezygnowanie ze ścieżki zwiedzania. – Tutaj sam fakt, że mamy 5 stref wejścia-wyjścia już narzuca zmianę sposobu przemieszczania się na bardziej swobodną. My sami również chcieliśmy dać klientowi swobodność. Ta ścieżka jest wykreowana całkiem inaczej – można zrobić pętlę, można skręcić w lewo, w prawo. Prowadzimy, ale dajemy swobodę – opowiada Gawędzka.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.