Czy 12 listopada sklepy będą otwarte? Poznaliśmy stanowiska Lidla i Biedronki

Lidl i Biedronka nie wiedzą, czy 12 listopada ich sklepy będą otwarte
Lidl i Biedronka nie wiedzą, czy 12 listopada ich sklepy będą otwarte Andrzej Michalik / Agencja Gazeta
Choć parlament nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji, wszystko wskazuje na to, że 12 listopada będzie dniem wolnym od pracy. Czy ta zasada dotyczy również pracowników handlu? Największe sieci dyskontów w Polsce są zdezorientowane i, mimo że zostało zaledwie kilka dni, wciąż nie podjęły ostatecznej decyzji.

Intencje prawodawcy wydają się w tej materii dość jasne. Senatorowie zasugerowali posłom wprowadzenie poprawek, dzięki którym pracownicy handlu zostaliby zwolnieni z obowiązku stawienia się w pracy 12 listopada. Sęk w tym, że, zdaniem prawników, uczynili to niezbyt precyzyjnie.

Prawnicy zwrócili bowiem uwagę, że ograniczenie handlu w niedziele i święta obejmuje tylko przypadki wymienione w ustawie o dniach wolnych od pracy, a w niej 12 listopada nie został wymieniony.Jeżeli ustawa zostanie więc przegłosowana w obecnym kształcie na nic zdadzą się nawet apele marszałka Stanisława Karczewskiego, który zaapelował do pracodawców o „życzliwość i zdrowy rozsądek”.

Stanowiska sieci handlowych
Najbardziej zdezorientowani wydają się jednak przedstawiciele największych sklepów w Polsce. Wirtualna Polska przepytała Lidla i Biedronkę, chcąc się dowiedzieć, czy każą kasjerom przychodzić 12 listopada do pracy. Oba dyskonty zasłoniły się jednak trwającym procesem legislacyjnym. Decyzję pracownicy i klienci sklepów poznają dopiero po 7 listopada – bo tego dnia rozpoczyna się najbliższe posiedzenie Sejmu.


Podobne stanowisko zajęła Polska Organizacja Handlu i Dystrybucji. POHiD zauważyła, że wciąż nie znamy ostatecznego kształtu ustawy, co „stawia handel w wyjątkowo trudnej sytuacji”.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.