To nie był zwyczajny hackathon. Światowy gigant wpadł na oryginalny pomysł poszukiwania talentów i innowacji

W warszawskiej siedzibie P&G odbył się niedawno 3-dniowy Hackathon, w którym uczestniczyło blisko 60 pracowników P&G z Europy Centralnej.
W warszawskiej siedzibie P&G odbył się niedawno 3-dniowy Hackathon, w którym uczestniczyło blisko 60 pracowników P&G z Europy Centralnej. Materiały prasowe
Kto pasjonuje się programowaniem, czuje tego bluesa. Na jedną dobę albo weekend zbiera się grupa zapaleńców, aby rozpocząć burzę mózgów. Cel? Rozwiązanie konkretnego problemu związanego z projektowaniem. Tak w skrócie można streścić ideę hackathonów, które organizują tacy najwięksi gracze na rynku jak Procter & Gamble (P&G).

Na ogół wielogodzinne maratony programowania przebiegają w taki sposób, że określona firma zgłasza problem i zaprasza do zmierzenia się z nim kreatywne osoby z zewnątrz. Uczestnicy hackathonu dzielą się następnie na rywalizujące ze sobą w konkursie zespoły. P&G, globalny lider branży FMCG, postanowił ugryźć ten temat od nieco innej strony.

Po serii tradycyjnych maratonów projektowania w warszawskiej siedzibie P&G odbył się niedawno nietypowy 3-dniowy hackathon. Nietypowy, bo po pierwsze skierowany do wewnętrznych talentów, czyli 60 pracowników P&G z Europy Centralnej. Nie byli to jednak sami informatycy, na wydarzenie zaproszono też ekspertów spoza obszaru IT.

W gronie uczestników ''maratonu hackowania'' znaleźli się więc specjaliści z działów sprzedaży oraz marketingu. Celem było z jednej strony pogłębienie technicznej wiedzy pracowników o różnych kompetencjach, a z drugiej wypracowanie wspólnych innowacyjnych rozwiązań służących usprawnieniu procesów wewnętrznych w firmie.
– Zdaję sobie sprawę, że pomysł hackathonu adresowanego do pracowników spoza obszaru IT, wiele osób może zaskakiwać, jednak dla P&G to naturalna decyzja, która nierozerwalnie łączy się z potrzebą tworzenia i wprowadzania innowacyjnych rozwiązań w firmie – tłumaczy Emilia Burzyńska, Global Business Services IT Leader for Central Europe P&G.


Wybrani pracownicy P&G z całej Europy Centralnej, podzieleni na 10 zespołów przez 2 dni szkolili się z zakresu analizy danych i projektowania raportów. Ostatniego dnia wspólnie przeprowadzili analizę biznesową i wypracowali 10 rozwiązań. Spośród tych projektów aż 8 z nich zostało już zakwalifikowanych do realizacji w obszarze Europy Środkowej.

– Wspólnie wypracowane rozwiązania będą miały realny wpływ na takie obszary jak: produkcja w fabrykach P&G, wysyłka i dostawa produktów, czy raportowanie – komentuje Emilia Burzyńska, opisując dorobek ostatniego hackathonu, jaki odbył się w warszawskim Globalnym Centrum Usług Biznesowych P&G, drugim pod względem wielkości centrum IT P&G na świecie.

Innowacje to jeden z filarów biznesu P&G. Firma aktywnie współpracuje z zewnętrznymi ekspertami, uczelniami oraz start-upami, wspiera organizacyjnie i finansowo konkurs ABSL Startup Challenge, a także uczestniczy w programie Startup SPARK, akceleratorze start-upów i platformie kontaktów młodych firm z dużymi przedsiębiorstwami.

Na mapie świata Polska ma dla P&G strategiczne znaczenie jako ośrodek tworzenia innowacji. Poza centrum IT światowy producent dóbr konsumpcyjnych, którego produkty pojawiają się w życiu ludzi na wszystkich kontynentach cztery miliardy razy dziennie, ulokował nad Wisłą również trzy fabryki oraz Europejskie Centrum Planowania.

Artykuł powstał we współpracy z Procter & Gamble

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Geoblokowaniem nazywane są praktyki polegające na blokowaniu dostępu do stron internetowych lub przekierowywania na strony przewidziane dla danego rynku ze względu na przynależność państwową odwiedzającego. Takie praktyki uznawane są za dyskryminujące...

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.