Co drugi Polak jest zawiedziony swoją pracą. Powód mocno zaskoczy pracodawców

Prawie połowa polskich pracowników nie czuje się spełniona zawodowo – wynika z analizy przeprowadzonej przez Randstad
Prawie połowa polskich pracowników nie czuje się spełniona zawodowo – wynika z analizy przeprowadzonej przez Randstad Mateusz Skwarczek / Agencja Gazeta
Prawie połowa polskich pracowników nie czuje się spełniona zawodowo – wynika z analizy przeprowadzonej przez Randstad. Najciekawsze są jednak deklarowane przyczyny takiego stanu rzeczy.

Z badania Randstad, cytowanego przez „Puls HR”, wynika, że głównym czynnikiem, który wpływa na poczucie spełnienia w pracy jest to, czy pracownik wykorzystuje w niej wszystkie swoje umiejętności. Na ten aspekt wskazało aż 93 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazło się to, czy jesteśmy zadowoleni z jakości wykonywanej pracy (90 proc.) i czy wiążemy z obecną pracą naszą przyszłość (88 proc.).

Spełnieni zawodowo pracownicy deklarują też, że dają z siebie wszystko (82 proc.), a po pracy mają czas na pasje i zainteresowania (70 proc.). Kolejne pozycje to: „robię to, co zawsze chciałem w życiu robić” (67 proc.) i „czuję wsparcie bliskich w realizacji zawodowych planów (66 proc.).

Poczucie zadowolenia z pracy
Z projektu badawczego Randstad dowiadujemy się także, że spełnienia zawodowe ma znaczenie dla 89 proc. pracowników. Tylko 1 proc. uznaje je za nieistotne, a 10 za „niezbyt ważne”. Jednocześnie tylko 53 proc. uważa, że spełnia się zawodowo.


Badania wskazują tymczasem, że szczęśliwy pracownik jest o 43 proc. bardziej produktywny (Hay Group), o 86 proc. bardziej kreatywny (UC Berkley), o 36 proc. rzadziej bierze wolne z powodu choroby (Gallup), a także od 26 do 61 proc. rzadziej podejmuje decyzję o odejściu (Employer Branding Institute).
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.