
Reklama.
Z badania Randstad, cytowanego przez „Puls HR”, wynika, że głównym czynnikiem, który wpływa na poczucie spełnienia w pracy jest to, czy pracownik wykorzystuje w niej wszystkie swoje umiejętności. Na ten aspekt wskazało aż 93 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazło się to, czy jesteśmy zadowoleni z jakości wykonywanej pracy (90 proc.) i czy wiążemy z obecną pracą naszą przyszłość (88 proc.).
Spełnieni zawodowo pracownicy deklarują też, że dają z siebie wszystko (82 proc.), a po pracy mają czas na pasje i zainteresowania (70 proc.). Kolejne pozycje to: „robię to, co zawsze chciałem w życiu robić” (67 proc.) i „czuję wsparcie bliskich w realizacji zawodowych planów (66 proc.).
Poczucie zadowolenia z pracy
Z projektu badawczego Randstad dowiadujemy się także, że spełnienia zawodowe ma znaczenie dla 89 proc. pracowników. Tylko 1 proc. uznaje je za nieistotne, a 10 za „niezbyt ważne”. Jednocześnie tylko 53 proc. uważa, że spełnia się zawodowo.
Z projektu badawczego Randstad dowiadujemy się także, że spełnienia zawodowe ma znaczenie dla 89 proc. pracowników. Tylko 1 proc. uznaje je za nieistotne, a 10 za „niezbyt ważne”. Jednocześnie tylko 53 proc. uważa, że spełnia się zawodowo.
Badania wskazują tymczasem, że szczęśliwy pracownik jest o 43 proc. bardziej produktywny (Hay Group), o 86 proc. bardziej kreatywny (UC Berkley), o 36 proc. rzadziej bierze wolne z powodu choroby (Gallup), a także od 26 do 61 proc. rzadziej podejmuje decyzję o odejściu (Employer Branding Institute).