Za pracę w niedziele dostaniesz 2,5 raza więcej? To reakcja związkowców na zakaz handlu

Za pracę w niedziele dostaniemy 2,5 raza więcej?
Za pracę w niedziele dostaniemy 2,5 raza więcej? Fot. Scott Hill / http://bit.ly/1NfyF2c
Związkowcy z OPZZ Mazowsze chcą, by za pracę w weekendy i święta Polacy dostawali 2,5 raza większe stawki niż w normalnym dniu roboczym. Tłumaczą, że to reakcja na ustawę o handlu w niedzielę, która, ich zdaniem, jest „bublem prawnym”.

To na razie tylko propozycja, związkowcy nie wykluczają jednak, że w przypadku negatywnego stanowiska rządu zdecydują się na przygotowanie projektu obywatelskiego.

– Są zawody, w których praca w niedziele jest konieczna, są też osoby, które z różnych przyczyn chcą pracować w tym dniu tygodnia. Naszym zdaniem warto wyjść naprzeciw ich oczekiwaniom i wypłacić im godny ekwiwalent za to, że niedziele spędzają w pracy – tłumaczy cytowany przez „Puls HR” Piotr Szumlewicz, przewodniczący mazowieckich struktur OPZZ.

Związkowcy tłumaczą, że w teoretycznie wolne niedziele i tak pracują setki tysięcy Polaków. Dodają, że rząd zamiast wspierać małe sklepy powinien skupić się na poprawie sytuacji wszystkich pracowników.

Związki zawodowe a zakaz handlu w niedziele
To nie pierwsza próba związkowców zmierzająca do zmian warunków pracy w dni wolne. Niedawno głośno było o próbie wydłużenia zakazu do 31 godzin. W nowym kształcie ustawy właściciele sklepów byliby zobowiązani do zamykania sklepów w sobotę o 22.00 i otwierania nie wcześniej niż o 5 rano w poniedziałek.

Projekt pojawił się w Sejmie dzięki posłowi PiS Januszowi Śniadkowi, ale rząd nie zdecydował się go poprzeć.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Bartłomiej DąbkowskiBartłomiej Dąbkowski

Pewne książki warto przeczytać, inne trzeba. Do tej drugiej kategorii zalicza się z pewnością „Siła Nawyku”, której autorem jest Charles Duhigg. Jak tłumaczy już sam podtytuł, książka pozwala zrozumieć „dlaczego robimy to co robimy i jak można to zmienić w życiu i biznesie”. Otóż okazuje się, że mózg działa według pewnych schematów.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.