Asystent Google już po polsku. Dzięki wsparciu eSky pomoże ci w wojażach po świecie

Grupa eSky rozpoczęła współpracę z Google Polska w związku z wprowadzeniem jednej z pierwszych polskich akcji dla Asystenta Google. Efektem współpracy jest Ewa, głosowy asystent podróży.
Grupa eSky rozpoczęła współpracę z Google Polska w związku z wprowadzeniem jednej z pierwszych polskich akcji dla Asystenta Google. Efektem współpracy jest Ewa, głosowy asystent podróży. 123rf.com
Od 16 stycznia Asystent Google oficjalnie pojawił się w Polsce. Oznacza to, że z inteligentnym, zdolnym prowadzić dwustronną konwersację komunikatorem polscy użytkownicy urządzeń mobilnych będą mogli porozmawiać w ojczystym języku. Są też pierwsi partnerzy technologiczni, którzy wsparli produkt Google. Jednym z nich jest eSky – oparty na zaawansowanej technologii agent turystyczny działający online.

Asystent Google powstał, aby pomagać użytkownikowi w wykonywaniu codziennych prostych zadań. Do bardziej skomplikowanych spraw technologia sprawdzi się, gdy zostanie sparowana z tematycznymi usługami za pośrednictwem platformy Actions on Google. Jedną z pierwszych akcji dla asystenta w Polsce udostępniła firma eSky.
Obecną na ponad 30 rynkach spółkę najlepiej chyba opisuje określenie ''internetowy agent turystyczny''. eSky oferuje bilety lotnicze ponad 860 przewoźników z całego świata, rezerwacje hotelowe oraz usługi związane z wynajmem samochodu czy ubezpieczeniem w podróży. Do znajdowania najkorzystniejszych ofert służy jej serwis z autorską wyszukiwarką.

Od teraz najbardziej atrakcyjnych cenowo połączeń lotniczych będzie można szukać za pomocą prostych komend głosowych. Wszystko za sprawą Ewy, głosowego asystenta podróży eSky zintegrowanego z Asystentem Google. Skąd polski lider technologiczny branży travel wziął pomysł na nazwę swojej usługi?

– Wyszliśmy od tego, że zdecydowaliśmy się na głos kobiecy. Postawiliśmy na Ewę, bo chcieliśmy spersonifikować asystenta i zależało nam na tym, aby to było proste i krótkie imię. I tak narodziła się Ewa z eSky – tłumaczy Grzegorz Kulesza, Senior UX Designer w Grupie eSky.


Ewa znajdzie informacje na temat interesujących użytkownika kierunków, wyszuka najtańsze loty i zaproponuje najwygodniejsze opcje podróży. W razie potrzeby przekieruje zainteresowanego na stronę mobilną eSky w celu dokonania rezerwacji biletu. Aby rozpocząć z nią konwersację, wystarczy zwrócić się do Asystenta Google słowami ''OK Google. Porozmawiaj z eSky!''.
– Asystenta można zapytać np. o najtańsze bilety do Hiszpanii, dokąd można polecieć z Katowic lub gdzie można tanio polecieć w sierpniu. Ponadto, nasi użytkownicy mogą sprawdzić najlepsze oferty lotów, biorąc pod uwagę to, jakie jest przeznaczenie podróży i co klient będzie chciał robić w miejscu docelowym – mówi przedstawiciel eSky.

Przykładowe pytania, jakie można zadać wirtualnej Ewie, to ''Jakie są najtańsze loty na city break'' lub ''Chcę polecieć w miejsce, gdzie są najlepsze parki rozrywki''. Na tak postawione pytania lub wyrażone życzenia głosowa asystentka eSky zaproponuje odpowiednie kierunki podróży w najlepszej cenie.

W sytuacji, gdy użytkownik urządzenia mobilnego zada pytanie niezwiązane z podróżowaniem, asystent odpowie: ''Nie rozumiem''. Natomiast jeśli podczas rozmowy Ewa nie usłyszy np. miasta wylotu, które podał użytkownik, wtedy odpowie: „Nie zrozumiałam. Podaj proszę miasto lub kraj, z którego chcesz wylecieć”. Jest więc pole do rozmowy.

Pozwalający zaplanować wymarzoną podróż wirtualny asystent to efekt kilkuletniej współpracy Google z Grupą eSky. – Rozpoczynając tworzenie jednej z pierwszych polskich akcji dla Asystenta Google, byliśmy pewni, że to właśnie Grupa eSky okaże się świetnym partnerem, szczególnie ze względu na swoje doświadczenie oraz zaawansowanie technologiczne, które pozwalają im doskonale zrozumieć najnowsze trendy i potrzeby użytkowników – komentuje Michał Długosz, Product Marketing Manager z Google Polska.
eSky_Asystent-Gogle.gif
Wizualizacja rozmowy z głosowym asystentem podróży Ewa z Grupy eSky • Materiały prasowe
Z Asystenta Google i usługi eSky można korzystać na telefonach i tabletach z systemem Android 5.0 lub wyższym, obsługujących Usługi Google Play, a także na laptopach, tabletach oraz akcesoriach Google Pixel. Na urządzeniach z iOS można zaplanować z nim podróż po zainstalowaniu pobranej z App Store aplikacji Google Assistant.

Technologie głosowe uważane są za przyszłość komunikacji mobilnej. Asystent Google to pierwszy globalny asystent głosowy dostępny w języku polskim. Podobne technologie rozwijają też tacy giganci branży elektronicznej jak Apple (Siri), Amazon (Alexa) i Microsoft (Cortana), ale z ich rozwiązań można korzystać w Polsce tylko w języku angielskim.

– Po przygotowaniu obecnej wersji akcji chcemy sprawdzić, z jakim odbiorem spotka się nasz asystent, o co najczęściej będą pytali użytkownicy, czego będzie im brakowało i o jakie funkcje warto byłoby wzbogacić Ewę. Jeżeli zobaczymy, że akcja cieszy się zainteresowaniem, a wierzymy, że tak będzie, to wtedy zdecydujemy o dalszym rozwoju naszego asystenta. Mamy już kilka pomysłów, ale chcemy je zweryfikować z potrzebami prawdziwych użytkowników – wyjaśnia Grzegorz Kulesza.

Więcej informacji na temat usługi eSky w ramach Asystenta Google, której celem jest łatwiejsze, szybsze i wygodniejsze planowanie podróży oraz wyszukiwanie tanich lotów, można znaleźć na stronie www.asystent.esky.pl.

Artykuł powstał we współpracy z eSky

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.