Nowy rekord zbiórek internetowych. Wisła Kraków dostała od kibiców 4 mln złotych w dobę

Wisła Kraków zebrała 4 mln zł od fanów
Wisła Kraków zebrała 4 mln zł od fanów Fot. Adrianna Bochenek / Agencja Gazeta
Ta suma pozwoli klubowi przetrwać trudne chwile – Wisła miała problemy finansowe i z kibolami, omal nie zbankrutowała, długo zwodził ją tajemniczy inwestor z Kambodży. W końcu zasłużony klub ratują ludzie, którym najbardziej na nim zależy – kibice.

Wisła w ciągu 24 godzin zebrała rekordową jak na polski crowdfunding kwotę 4 mln złotych. Zbiórka na ratowanie klubu miała potrwać kilka tygodni.

Jeszcze wczoraj obecny prezes Wisły, Jarosław Królewski zapowiadał, że pieniądze uda się zebrać w 48 godzin – wiele osób przyjmowało jego słowa z niedowierzaniem. Okazało się, że poniekąd słusznie, bo fani okazali się nadzwyczaj hojni i w ciągu 24 godzin wykupili wszystkie akcje.

Akcje są symboliczne – nie dają fanom praw do własności klubu bądź partycypowania w ewentualnych zyskach. Była to po prostu zbiórka pieniędzy. Osoby, które wpłaciły po 100 złotych dostaną podziękowania. Większe datki dawały prawo do otrzymania klubowych gadżetów, biletów na mecze etc.

Na co Wisła Kraków wyda 4 mln zł?
Tak naprawdę jest to kroplówka dla klubu z Krakowa. Pieniądze mają zostać przeznaczone na bieżącą działalność i spłatę pilnych należności. Wcześniej klub znalazł kilku inwestorów, wśród nich jest Kuba Błaszczykowski.

Wisła potrzebuje jednak bogatego i silnego sponsora, który wyłoży sporo pieniędzy na naprawę finansów i siły klubu. W swojej ponad stuletniej historii zdobyła 13 tytułów mistrza Polski, 13 tytułów wicemistrza Polski, cztery Puchary Polski, Puchar Ligii Polskiej i Superpuchar Polski.


Klub nie ustaje w walce o pieniądze – obecnie usilnie namawia kibiców do kupowania karnetów na mecze.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie
Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.