Polacy nie czytają? Bzdura, wprost uwielbiamy... gazetki z Lidla i Biedronki

Gazetkę Biedronki czyta ponad 90 proc. Polaków
Gazetkę Biedronki czyta ponad 90 proc. Polaków Foto: Kuba Ociepa
Średnio przez 6 minut czytamy każdą gazetkę z Biedronki. Robimy to z takim upodobaniem, że spędziliśmy nad nimi łącznie 1260 lat – i to tylko w ciągu roku. Gazetki z marketów czyta prawie 90 proc. Polaków.


Co ciekawe, bezpośrednio przed zakupami po gazetkę sięga ok. 22 proc. ludzi. Ale prawie 70 proc. z nas czyta je w wolnej chwili – prawie wszyscy zabierają je do domu i tam sobie na spokojnie wertują.

Najpopularniejsze są oczywiście gazetki popularnych dyskontów – Biedronki i Lidla (w tej kolejności). Wynika tak z raportu firm Moja Gazetka i Listonic, cytowanego przez RP.pl.

Raport podaje, że gazetkę Biedronki, Lidla czy Kauflandu przeglądamy średnio przez 6 minut, ale robimy to tak często, że w ciągu roku gazetkę Biedronki oglądaliśmy w sumie przez 1260 lat.

Najczęściej sięgamy po gazetki sklepów, które oferują głównie asortyment spożywczy. Gazetki sklepów z kosmetykami lub wyposażeniem wnętrz budzą mniejsze zainteresowanie.

Piwo, woda i cukier
Autorzy raportu podają, że jako konsumenci jesteśmy coraz bardziej wyczuleni na hasła reklamowe, promocje i wszelkiego typu akcje sprzedażowe. Czujność w tym obszarze idzie w parze z selekcją informacji, które do nas docierają.

W ubiegłym roku największym zainteresowaniem cieszyła się promocja piwa Radler Okocim w InterMarche, drugie miejsce zajęła woda źródlana Pure Life z tego samego sklepu. Na podium wskoczyła też promocja cukru w Biedronce.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.