Poczuj się jak CEO. Studenci z Polski pojadą do Istambułu reprezentować nasz kraj w prestiżowym konkursie

W warszawskiej siedzibie Procter & Gamble odbył się polski finał konkursu P&G CEO Challenge. Na zdjęciu zwycięski zespół: Jan Mysłowski, Bartosz Ćwintal, Saad Mehdaoui oraz Sara Janicka
W warszawskiej siedzibie Procter & Gamble odbył się polski finał konkursu P&G CEO Challenge. Na zdjęciu zwycięski zespół: Jan Mysłowski, Bartosz Ćwintal, Saad Mehdaoui oraz Sara Janicka Materiały prasowe
Doskonalenie biznesu wymaga kompleksowego podejścia. Jest to wyzwanie tym trudniejsze, gdy trzeba wykazać się kreatywnością przy światowej marce. P&G CEO Challenge udowadnia jednak, że dla chcącego, nic trudnego. Wyłoniono właśnie zwycięzcę polskiego etapu konkursu, który pozwala uczestnikom poczuć się jak szef dużej firmy.


Już po raz trzeci pod szyldem globalnego producenta artykułów codziennego użytku organizowany jest konkurs, który promuje kreatywnych studentów o umiejętności współpracy z innymi. W warszawskiej siedzibie Procter & Gamble odbył się jego regionalny finał, który dał zwycięzcy przepustkę do europejskiego finału.
W polskich eliminacjach uczestniczyło w sumie 8 zespołów trzy- i czteroosobowych. Każdy uczestnik startował samodzielnie, a po przejściu do drugiego etapu trafiał do grupy, której skład ustalali organizatorzy, przez co drużyny tworzyły osoby zupełnie sobie obce. Niczym w hackathonie wszyscy dostali zadanie i mieli tylko 6 godzin na wymyślenie rozwiązania.

Tym razem młodzi adepci biznesu przygotowywali plan rozwoju dla Gillette, marki, którą zna chyba każdy użytkownik maszynek i innych akcesoriów do golenia. Opracowany przez nich projekt musiał być kompleksowy, a więc obejmować finanse, logistykę, marketing, promocję, komunikację z klientami oraz współpracę z partnerami biznesowymi.
Praca nad zadaniem konkursowym wymagała szybkości w wyszukiwaniu i analizie danych, uruchomienia kreatywnego myślenia i koncentracji przy opracowywaniu strategii działania. Ponadto uczestnicy musieli poradzić sobie z różnorodnością zespołu, w jakim się znaleźli, i kwestią pogodzenia różnych punktów widzenia, a także stresem wynikającym choćby z upływającego czasu.

Finalistów polskiego etapu konkursu przywitała Geraldine Huse. – Na naszych oczach świat przechodzi radykalną przemianę, stawiając przed firmami nowe wyzwania. Potrzebujemy liderów i wierzę, że znajdują się oni wśród was – powiedziała prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej. Ze słuchaczami podzieliła się też 6 radami na sukces w biznesie.

6 RAD GERALDINE HUSE NA SUKCES W BIZNESIE

1. Ucz się i zachowaj pokorę.
Życie jest nieustanną nauką. W nowoczesnym biznesie najłatwiej znaleźć dowód na prawdziwość tego stwierdzenia, bo przecież zawsze można coś poprawić i udoskonalić. Trzeba aktywnie szukać tych rozwiązań. Należy mieć jednak pokorę, ponieważ nie zawsze nasze pomysły muszą być najlepsze z możliwych. Musimy się też nauczyć, że nie znajdziemy wszystkich odpowiedzi na nasze pytania. Czasy, w których przyszło nam żyć są na tyle dynamiczne, że znaków zapytania będzie pojawiało się coraz więcej, a my będziemy musieli się w tym odnaleźć

2. Pamiętaj, że kreatywność nie zna granic.
Innowacja to nie tylko nowe produkty czy usługi. To również usprawnienia istniejących już rozwiązań i wzbogacenie ich o funkcjonalności, które jeszcze bardziej zwiększają komfort konsumenta oraz przyspieszają szybkość jego obsługi. To ciągły proces, który nie ma końca. Kreatywny umysł to warunek konieczny do prowadzenia biznesu odpowiadającego na wyzwania, jakie stawia współczesny świat.

3. Bądź nieustraszony. Idź do przodu.
Do odważnych świat należy. Tym bardziej w biznesie, który zawsze wyrasta z ryzyka wpisanego przecież w jego istotę. Kto boi się podejmować decyzje, nigdy go nie rozwinie i zostanie daleko w tyle za innymi. Wówczas niepowodzenie będzie tylko kwestią czasu. Dlatego nie należy stać w miejscu, tylko iść do przodu, niekiedy pod prąd. Wielu firm nie byłoby tam, gdzie są, gdyby nie wykazały się odwagą.

4. Angażuj się i głową i sercem.
Nikt nie kwestionuje, że w biznesie trzeba kierować się racjonalną analizą, ale nie tylko ona musi być motorem tej działalności. Równie duże znaczenie ma inteligencja emocjonalna, zwłaszcza zdolność tworzenia więzi i współpracy z innymi na rzecz osiągania wspólnych celów. Nawet najlepsza praca w pojedynkę to za mało, liczy się siła zespołu. A ją budują dobre relacje między jego członkami.

5. Aby odnosić sukcesy, współpracuj.
Gdy mówimy o biznesie, to myślimy przede wszystkim o konkurencji. Aby konkurować z innymi, musimy jednak współpracować ze sobą, czyli tworzyć zespoły oparte na integracji i różnorodności, w której tkwi właśnie klucz do sukcesu. Z burzy mózgów zawsze wyjdzie coś bardziej przemyślanego niż z jednostkowego wysiłku. Niezależnie od stanowiska, wszyscy pracujemy na sukces, który jest zasługą wszystkich.

6. Aby zwyciężać, zmieniaj w zrównoważony sposób.
Poza osiąganiem zysków biznes powinien również pracować na swój dobry wizerunek. Dziś nie może liczyć na pozytywny odbiór, jeśli nie bierze pod uwagę potrzeb innych – lokalnych społeczności oraz środowiska naturalnego. Zrównoważony rozwój to zatem najlepsza metoda z jednej strony rozwijania biznesu, a z drugiej budowania świata, w której ma on w ogóle rację bytu.

Zwycięzcą okazał się zespół Razor Consultants. Wymyślił on rozwiązanie zwiększające dwukrotnie wolumen przychodów online, z jednej strony poprzez podniesienie sprzedaży w grupie millenialsów i pokolenia X, a z drugiej poprzez usprawnienie logistyki w sieciach dystrybucyjnych podmiotów trzecich.


W zwycięskiej drużynie znalazły się cztery osoby. Bartosz Ćwintal (Uniwersytet Warszawski), Jan Mysłowski (SGH), Saad Mehdaoui (Politechnika Wrocławska) oraz Sara Janicka (Politechnika Warszawska i SGH).

– Z pewnością lekcję, jaką wynieśliśmy z udziału w konkursie P&G CEO Challenge, to świadomość, że można osiągnąć znakomity efekt synergii, pracując w zespole pasjonatów, którego członkowie są dla siebie obcymi ludźmi. Było to duże wyzwanie, ale determinacja sprawiła, że daliśmy sobie radę. Dzięki temu, że każdy z nas był ekspertem w określonej dziedzinie, po otrzymaniu zadania konkursowego mogliśmy szybko podzielić się pracą i zacząć działać – mówi Sara Janicka, finalistka inicjatywy.
Równocześnie odbyły się eliminacje na Węgrzech. Teraz oba zwycięskie zespoły z Europy Środkowo-Wschodniej pojadą do Istambułu w Turcji, gdzie 9 kwietnia powalczą o zwycięstwo w konkursie na poziomie ogólnoeuropejskim. Światowy finał, w którym zmierzą się zespoły z kilku kontynentów, zaplanowany jest w Dubaju na 20 maja.

Nagroda finałowa to tygodniowy wyjazd do USA i udział w międzynarodowej konferencji P&G Signal w Cincinnati, która daje możliwość poznania najnowszych trendów rynkowych w gronie liderów i managerów ze świata biznesu. To także szansa osobistego spotkania z Davidem Taylorem, prezesem Procter & Gamble.

P&G CEO Challenge to międzynarodowy konkurs nastawiony na rozwój umiejętności biznesowych, marketingowych i zarządczych. Dla uczestników to przede wszystkim szybka szkoła ucząca kierowania firmą i współpracy z innymi. Dla organizatorów zaś możliwość rozwijania oraz pozyskiwanie talentów – najlepszym i najbardziej utalentowanym absolwentom firma otwiera bowiem szerokie możliwości rozwoju i kariery.

Artykuł powstał we współpracy z Procter & Gamble

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Igor IluninIgor Ilunin

Większość ludzi już jest przyzwyczajona do przyswajania danych i multimediów na wielu ekranach. Stąd oczekiwana, że samochody zapewnią podobne możliwości, są naturalne.

Piotr BuckiPiotr Bucki

Czasem na szkoleniach przeprowadzam pewien eksperyment. Proszę uczestników, żeby wskazali lewą i prawą stronę. Nic trudnego. Dla przeważającej większości. To jednak nie koniec eksperymentu.

Tomasz SwiebodaTomasz Swieboda

Polski rynek venture capital z roku na rok staje się coraz dojrzalszy i powoli zaczyna przypominać zachodnie ekosystemy. Tak w ostatnich dwóch latach wyglądała lokalna scena startupowa.