Lidl zaszalał z promocją. Wciska nam pseudonaukowe ściemy o znanej wodzie

FIJI Water to ulubiona woda Beyonce
FIJI Water to ulubiona woda Beyonce Foto: 123rf.com
Jedno zdanie a poziom wykrywacza ściemy mocno zawirował. "Pochodzi ze starożytnych, głębokich źródeł na Fidżi, a jej pH wynosi 7,7 i pomaga w odkwaszaniu organizmu" – pisze Lidl w reklamie sprzedawanej przez siebie egzotycznej wody mineralnej. Sporo w tym nieprawdy.


"Niegazowana woda alkaliczna o delikatnym łagodnym smaku. Pochodzi ze starożytnych, głębokich źródeł na Fidżi, a jej pH wynosi 7,7 i pomaga w odkwaszaniu organizmu. Nic dziwnego, że to najpopularniejsza woda w Stanach Zjednoczonych" – pisze Lidl w reklamach swojej wody mineralnej.

Jest w tym trochę prawdy. Faktycznie woda z Fidżi jest popularna w Stanach Zjednoczonych. Od 2 lat podbija serca amerykańskich celebrytów - piją ją m.in. Beyonce, Rihanna i Justin Bieber. Poza tym jest po prostu droga i może sobie na nią pozwolić niewielka grupa osób.

A co tu się nie zgadza?
Starożytność to niezbyt dobre określenie dla wody. Ten okres w historii dotyczy powstawania naszej cywilizacji, a więc kilku tysięcy lat. Źródła wody są o wiele starsze.
Wzburzenie wielu internautów wzbudził przede wszystkim fragment o odkwaszaniu organizmu. To popularny termin, z którym od dawna walczą lekarze. Ludzka krew ma lekko zasadowe pH, wahające się między 7,35–7,45. Nawet niewielkie odchylenia od tej normy prowadzą do ciężkiej niewydolności organizmu w wahania o więcej, niż +/-0,4 kończą się zgonem.


Na dodatek zmiana zasadowości czy kwasowości nie jest możliwa do uzyskania poprzez składnik diety. Nikt nie twierdzi, że woda Fiji nie jest smaczna i zdrowa, ale pamiętajmy o tym, że w Polsce również wydobywa się wody artezyjskie, bardzo bogate w składniki mineralne. I nie trzeba ich sprowadzać z pacyficznej wyspy.

Egzotyczną wodę produkuje Fundacja FIJI Water, której priorytetem jest środowisko. Firma korzysta z materiałów podlegających recyklingowi, dba o wody i zalesienie na wyspach Fidżi, a w razie katastrof gwarantuje pomoc lokalnemu społeczeństwu.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Piotr BuckiPiotr Bucki

Aaron Sorkin – amerykański dramaturg, scenarzysta, reżyser i producent filmowy i telewizyjny – przekonuje, że jeśli nie masz w swojej opowieści takich słów jak „ale”, „jednak”, „z wyjątkiem”, „poza”, „tymczasem”, to nie stworzysz dobrej historii. Jeśli nie masz właśnie takich słów funkcyjnych, to nie masz też dobrej narracji do swojej prezentacji.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Całkiem niedawno rozpoczął się nowy rok 2019. Jaki był poprzedni dla mnie i mojej firmy? Odpowiem obiektywnie i szczerze. Dobry. Z dumą mogę powiedzieć, że cały czas rośniemy, notujemy zyski, a pracy nie brakuje. Jest to zasługa kilku składowych. Po pierwsze wzrastającej świadomości co do sektora odnawialnych źródeł energii.

Krzysztof SurgutKrzysztof Surgut

Twoja Firma została zaatakowana przez hakerów? No to może warto odpowiedzieć im "Pięknym za Nadobne" i przygotować lub zlecić kontratak? To nie jest najlepszy pomysł. Dlaczego? Zapraszam do lektury.