Kioski Orlenu zamiast Ruchu? Trwa walka o dziesiątki milionów złotych

Mali wierzyciele Ruchu nie chcą robić prezentu Orlenowi
Mali wierzyciele Ruchu nie chcą robić prezentu Orlenowi Foto: Wikimedia
Los kiosków Ruchu wisi na włosku. Orlen ich nie weźmie, jeśli mali wierzyciele nie umorzą firmie połowy długów. Ale ci nie chcą o tym słyszeć – musieliby zrezygnować z walki o prawie 10 mln zł i zrobić tym samym prezent bogatemu Orlenowi.


Kiedy Ruch, dystrybutor prasy i operator potężnej sieci kiosków, stanął przed wizją bankructwa, na pomoc ruszyły mu państwowe koncerny. To łakomy kąsek dla Orlenu, który mógłby poszerzyć swoje handlowe imperium i wyjść poza stacje benzynowe.

Za restrukturyzacją i ożywieniem spółki jest też Alior. Ten bank jest największym wierzycielem Ruchu. Jeśli firma padnie, Alior straci sporo pieniędzy.

Orlen przyjrzał się już sytuacji w Ruchu i jest gotów przejąć spółkę, ale pod kilkoma poważnymi warunkami. Koncern paliwowy nie chce płacić za wszystkie długi dystrybutora prasy. Jest gotów pomóc, ale tylko wtedy, gdy duzi wierzyciele (powyżej 1 mln zł) umorzą Ruchowi 80 proc. długów, a mali (od 100 tys. zł do 1 mln zł) – połowę.

Zadłużenie Ruchu
Rzeczpospolita pisze, że o ile więksi gracze mogą się pogodzić z odzyskaniem ledwie jednej piątej długów, o tyle mniejsi nie chcą o tym słyszeć. Orlen winny jest tym pierwszym 143 mln, drugim – 19 mln zł. Mali wierzyciele zgodziliby się za to na zamrożenie długów na 2-3 lata w zamian za obligacje firmy.


To bardzo trudna sytuacja dla Ruchu, jeśli na przeszkodzie restrukturyzacji staną nawet drobne przeszkody, postępowanie może się wydłużyć. A kilka miesięcy opóźnienia będzie oznaczało definitywny koniec tej spółki i wyprzedaż resztek jej majątku.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Marek PorzeżyńskiMarek Porzeżyński

Unia Europejska zgodnie ustanowiła ramy umożliwiające karanie za dokonanie cyberataków zagrażających poszczególnym państwom.

Jarosław TrelaJarosław Trela

Ocieplenie klimatu staje się faktem, odczuwalne jest na masową skalę. Był to jeden z głównych powodów, dla którego założyłem Vertigo Green Energy.

Igor IluninIgor Ilunin

Nasze samochody jeszcze nie jeżdżą samodzielnie. Na pewno też nie latają. Ale postęp technologiczny ostatnich kilku lat jest zadziwiający.