Przetarg na tramwaje w Warszawie unieważniony. Będzie kolejny, ale Pesa i tak nie wygra

Przetarg na tramwaje unieważniony. Ale Hyundai i tak dostarczy składy
Przetarg na tramwaje unieważniony. Ale Hyundai i tak dostarczy składy Fot. Adam Stępień / Agencja Gazeta
Spółka Tramwaje Warszawskie unieważniła wybór Hyundaia jako dostawcy nowych tramwajów dla stolicy. Koreańczycy mieli dostarczyć 213 składów. Przetarg oprotestowała przede wszystkim bydgoska Pesa, która chciała o miliard złotych więcej niż oni. Ale Hyundai i tak dostarczy swoje tramwaje.


W lutym 2019 roku Tramwajom udało się w końcu rozstrzygnąć przedłużający się przetarg. Wygrała oferta koreańskiego Hyundaia. Za 213 składów firma zażyczyła sobie 1,82 mld złotych. To o pół miliarda mniej, niż miasto chciało wydać i aż o miliard mniej, niż żądała Pesa, pisze Mikołaj Fidziński w serwisie Next.Gazeta.pl.

Przetarg wzbudził wiele kontrowersji w środowiskach prawicy, wielu polityków wypowiadało się o wygranej Hyundaia ze świętym oburzeniem.

Ich wątpliwości podzieliła Krajowa Izba Odwoławcza, która potwierdziła zarzut, iż Hyundai, nie wykazał, iż nie ma zaległości podatkowych. Taki był jeden z warunków przetargu zapisany w dokumentach. Pesa miała nadzieję na powtórzenie przetargu.

Hyundai wyjaśnił, że w Korei nie ma czegoś takiego jak zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami, ale firmie udało się dostarczyć dokumenty, które to potwierdzają.

Co teraz?
Jak tłumaczy w rozmowie z next.gazeta.pl Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Tramwajów Warszawskich, unieważnienie wyboru nie ma nic wspólnego z unieważnieniem całego przetargu. Można rzecz, że po prostu w całej procedurze przetargowej trzeba teraz cofnąć się o jeden, ostatni krok, który niemal na pewno nic nie zmieni.

Hyundai ponownie dostanie zlecenie – teraz całkowicie zgodnie z procedurami. Ma to się stać w ciągu najbliższych kilku dni.
Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...

BLOGI

NAJNOWSZE WPISY

Igor IluninIgor Ilunin

Większość ludzi już jest przyzwyczajona do przyswajania danych i multimediów na wielu ekranach. Stąd oczekiwana, że samochody zapewnią podobne możliwości, są naturalne.

Piotr BuckiPiotr Bucki

Czasem na szkoleniach przeprowadzam pewien eksperyment. Proszę uczestników, żeby wskazali lewą i prawą stronę. Nic trudnego. Dla przeważającej większości. To jednak nie koniec eksperymentu.

Tomasz SwiebodaTomasz Swieboda

Polski rynek venture capital z roku na rok staje się coraz dojrzalszy i powoli zaczyna przypominać zachodnie ekosystemy. Tak w ostatnich dwóch latach wyglądała lokalna scena startupowa.