Masz pomysł na startup i chcesz zrobić przy okazji coś dobrego? To konkurs dla ciebie

Digital Fundraising Competition to konkurs, poprzez który UNICEF Polska szuka rozwiązań, które pomogą efektywniej pozyskiwać środki na pomoc dzieciom w trudnej sytuacji na całym świecie.
Digital Fundraising Competition to konkurs, poprzez który UNICEF Polska szuka rozwiązań, które pomogą efektywniej pozyskiwać środki na pomoc dzieciom w trudnej sytuacji na całym świecie. mat. pras.
Możesz pomóc milionom dzieci na całym świecie a jednocześnie rozwinąć swój pomysł lub startup na skalę globalną. Startuje właśnie konkurs organizowany przez Ambasadę Dobrej Woli UNICEF. Jego celem jest usprawnienie procesu zbierania środków na pomoc dzieciakom i wykorzystanie nowoczesnych technologii w zbożnym celu.


Większość osób ma w sobie choć odrobinę empatii i lubi od czasu do czasu zrobić coś społecznie użytecznego. Teraz taką szansę będą mieli również innowacyjni przedsiębiorcy. To jednocześnie możliwość rozwinięcia swojego pomysłu lub firmy w sposób prawdziwie globalny.


O co chodzi w Digital Fundraising Competition?
To konkurs, poprzez który UNICEF Polska szuka innowacyjnych rozwiązań, głównie z obszaru AdTech&Marketing, które pomogą organizacji efektywniej pozyskiwać środki na pomoc dzieciom w trudnej sytuacji na całym świecie. W jury konkursu zasiądą znani eksperci ze świata technologii i innowacji m.in. Michał Jaskólski (Angel Investor), Jowita Michalska (CEO, Digital University) czy Tomasz Rudolf (CEO, The Heart Warsaw).


– Ambasada Dobrej Woli to zupełnie nowy koncept pomagania w globalnej strukturze UNICEF. Wierzymy w to, że Polska może wykorzystać swoją regionalną pozycję centrum technologicznego i biznesowego na rzecz opracowywania przełomowych rozwiązań dla dzieci z całego świata. Digital Fundraising Competition to pierwsza inicjatywa, która pomoże nam jeszcze lepiej pozyskiwać środki na pomoc dzieciom – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.


Jak się zgłaszać?
Można to zrobić od 17 kwietnia do 19 maja 2019 roku. Aplikacje można składać w ramach dwóch ścieżek. Pierwsza to "Market stage" – jest przeznaczona dla rozwiązań już gotowych i zweryfikowanych przez rynek. Chodzi o projekty działające, które można byłoby wdrożyć w UNICEF Polska i które usprawniłyby proces pozyskiwania funduszy.

Przedstawiciele UNICEF są pewni, że na polskim rynku już w tej chwili istnieją technologie, które mogą zwiększyć efektywność pozyskiwania środków lub mogą zostać wykorzystane do stworzenia innowacyjnych rozwiązań wspierających tę instytucję.

Druga ścieżka to "Idea stage", przeznaczona dla osób i firm, które mają pomysł na to, jak skuteczniej zbierać fundusze na pomoc dla dzieci.

Finał konkursu zaplanowano na 28 maja. Tego dnia 10 twórców najlepszych pomysłów i rozwiązań dostanie po 10 minut na prezentację swoich projektów. Te, które zostaną najlepiej ocenione, zostaną wdrożone w UNICEF Polska. Ten proces zostanie w całości sfinansowany przez partnerów Ambasady Dobrej Woli.

Na realizację pomysłów ich twórcy dostaną do 100 tysięcy dolarów. Na początek, bo organizacja szuka rozwiązań, które będzie można wdrożyć w 34 komitetach UNICEF na całym świecie.

– Każde z wydarzeń, organizowanych w ramach Ambasady Dobrej Woli zwraca uwagę na wykorzystanie technologii dla dobra społeczeństwa, a przede wszystkim dzieci. Chcemy promować działania społeczne prowadzone przez biznes i jednocześnie pokazywać w jaki sposób technologia już teraz zmienia świat – dodaje Marek Krupiński.

UNICEF już dziś wykorzystuje nowoczesne technologie w swojej pracy. Organizacja dostarcza leki, szczepionki i inną pomoc za pomocą dronów. Komunikacja działa w obie strony, statki powietrzne odbierają z trudno dostępnych miejsc np. próbki krwi czy pocztę.

Zgłoszenia do konkursu są przyjmowane na stronie Ambasady Dobrej Woli UNICEF.