Rozwiązanie szyte na miarę branży motoryzacyjnej. Ruszają dwie nowe platformy sprzedaży dla biznesu
Marcin Długosz
14 czerwca 2019, 08:25·3 minuty czytania
Publikacja artykułu: 14 czerwca 2019, 08:25
Dzięki internetowi życie motoryzacyjnych laików stało się banalnie proste. Aby kupować części zamienne czy akcesoria nie trzeba specjalistycznej wiedzy - wystarczy wpisać w okienko wyszukiwarki nazwę potrzebnego produktu, aby chwilę później otrzymać długą listę sklepów z akumulatorami, płynami czy olejami samochodowymi.
Reklama.
Jeśli doliczyć do tego portale ze specjalistycznymi poradami i porównywarki cen, można założyć, że od całkiem niezłego rozeznania w ofertach niedoświadczonego klienta dzieli tak naprawdę chwila lektury i kilkanaście kliknięć.
Paradoksalnie, specjaliści podobnym komfortem cieszą się znacznie rzadziej. Mówiąc inaczej: biznes nie ma tak łatwo. Albo raczej… nie miał.
Hurtownicy, aby dotrzeć ze swoją ofertą do klientów, często stawiają na marketing szeptany oraz wypracowane na przestrzeni lat kontakty biznesowe. I o ile współpraca oparta na zaufaniu i długoletnich relacjach to podstawa każdego biznesu, to już jego rozwój uzależniony jest jednak od szybkiego i sprawnego pozyskiwania nowych kontrahentów.
To zadanie nie należy do łatwych. Ogólnodostępnych, ale jednocześnie mocno wyspecjalizowanych platform sprzedażowych dla hurtowników nadal brakuje, ale sytuacja ta może się niedługo zmienić. W internecie pojawiły się bowiem dwa nowe adresy, które powinni zapamiętać wszyscy ci, którzy w sferze swoich biznesowych zainteresowań mają oleje samochodowe i akumulatory.
Tylko poważne oferty, tylko dla biznesu
Platformy AkuB2B i OlejB2B powstały z jednej strony po to, aby kojarzyć ze sobą podmioty zainteresowane sprzedażą i kupnem wymienionych towarów, a z drugiej - aby powstałe w ten sposób kontakty umacniać i podtrzymywać.
Ideą twórców nie było bowiem stworzenie internetowej giełdy, na której swoje towary mógłby wystawiać każdy, kto w bardziej lub mniej przypadkowy sposób wszedł w posiadanie partii olejów czy palety akumulatorów. AkuB2B i OlejB2B to z założenia miejsca przeznaczone tylko i wyłącznie dla jednostek z branży motoryzacyjnej.
Weryfikacja potencjalnych sprzedawców następuje już w momencie zakładania profilu na platformie. W formularzu należy podać numer NIP i REGON. Dane te są następnie weryfikowane przez administratorów. Jeśli numer PKD podmiotu wpisuje się w odpowiedni profil działalności, wystawca może rozpocząć tworzenie oferty.
]Sprzedaż i kontrola zasobów
Posiadanie profilu na obu platformach ma dwie główne zalety. Pierwszą jest oczywiście dostęp do szerokiej grupy odbiorców. Drugą - możliwość bieżącej kontroli zasobów magazynowych. Pojawiające się nadwyżki można szybko i efektywnie niwelować, wystawiając nadprogramowy towar na sprzedaż poprzez platformę.
Z punktu widzenia klienta, AkuB2B i OlejB2B to przede wszystkim szansa na dostęp do sprawdzonego źródła potrzebnych produktów. Docelowo, oba serwisy mają stanowić swego rodzaju ewidencję producentów i dystrybutorów działających na terenie całej Polski.
Dostęp do ich ofert będzie w zasięgu kilku kliknięć, a nie jak do tej pory - w zasięgu kilku, a nawet kilkunastu telefonów, które należało wykonać, aby zweryfikować realny stan inwentarza poszczególnych dostawców. Zebranie wszystkich ofert w jednym miejscu daje ponadto możliwość natychmiastowego porównania cen i marek oraz ich dostępności w różnych regionach kraju.
Potencjalny czas dostawy określa sam wystawca. Może się on wahać od 24 do 72 godzin, ale musi zostać z góry określony dla każdego produktu. W kwestii płatności, obie platformy wprowadziły możliwość dokonania zapłaty za pośrednictwem bankowości online lub przelewu.
AkuB2B i OlejB2B to pierwsze, tak spójne i tak wąsko wyspecjalizowane platformy sprzedażowe dla branży motoryzacyjnej w Polsce. Dzięki wygodnej wyszukiwarce znalezienie konkretnego produktu dopasowanego do określonego typu samochodu nie stanowi już problemu. Wyniki są natomiast prezentowane w przejrzystej formie, tak aby proces zakupowy został możliwie jak najbardziej skrócony, a sam klient otrzymywał najbardziej korzystne i dopasowane do jego potrzeb oferty.
Architektura serwisu umożliwia również prowadzenie aktywnych działań marketingowych. Sprzedawca ma możliwość łączenia produktów w pakiety oraz tworzenia ofert promocyjnych.
Artykuł powstał we współpracy z platformami AkuB2B i OlejB2B.