8 tygodni płatnego urlopu dla ojca. Z takiego rozwiązania mogą korzystać pracownicy tej firmy w Polsce

Osiem tygodni płatnego urlopu dostępnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka. Z takiej opcji mogą skorzystać ojcowie zatrudnieni w Procter & Gamble (P&G)
Osiem tygodni płatnego urlopu dostępnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka. Z takiej opcji mogą skorzystać ojcowie zatrudnieni w Procter & Gamble (P&G) Materiały prasowe
Osiem tygodni płatnego urlopu dostępnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka. Z takiej opcji mogą skorzystać ojcowie zatrudnieni w Procter & Gamble (P&G). Firma wymyśliła akcję #ShareTheCare. Nowa inicjatywa wychodzi z założenia, że równość w miejscu pracy jest możliwa wtedy, gdy zaczyna się w domu.


Nowa polityka dotycząca urlopów rodzicielskich została wprowadzona w oparciu o badania. Wynika z nich, że przebywanie rodziców w domu z dziećmi przez dłuższy czas nie tylko wzmacnia więzi rodzinne i wpływa pozytywnie na rozwój malucha, ale także pomaga matkom wcześniej wrócić do pracy, co zmniejsza na rynku tzw. lukę płacową.

Według raportu „Być tatą. Wynik badania polskich ojców" większość polskich ojców uważa, że podział ról w rodzinie powinien być partnerski. Niemal wszyscy twierdzą, że matka i ojciec powinni w podobnym stopniu rozmawiać z synem/córką o jego/jej problemach oraz podejmować ważne decyzje dotyczące syna czy córki.
Świadoma tego trendu firma P&G oferuje swoim pracownikom dodatkowe 6 tygodni płatnego urlopu ojcowskiego. Wraz z ustawowymi 2 tygodniami panowie mogą spędzić z rodziną aż 8 tygodni. Firma chce w ten sposób przyspieszyć zmianę kulturową, której celem jest wyeliminowanie stereotypów i uprzedzeń płciowych na rynku pracy.

– Wierzymy, że za sprawą takich rozwiązań jak nasza inicjatywa możemy przyczynić się do zmiany tradycyjnego postrzegania ról rodzicielskich i odejścia od stereotypu, według którego to kobiety powinny być głównym, pełnoetatowym opiekunem na wczesnym etapie życia dziecka – mówi Geraldine Huse, Prezes Procter & Gamble w Europie Centralnej.


Promująca równość inicjatywa #ShareTheCare wpisuje się w Flex@Work, strategię, która od dłuższego czasu stanowi znak rozpoznawczy międzynarodowego koncernu. Wyróżnia ją bardzo elastyczny model pracy, który odpowiada na potrzeby pracowników związane z godzeniem życia zawodowego z rodzinnym.
– #ShareTheCare jest odzwierciedleniem naszego dążenia do tworzenia świata równych szans zarówno w miejscu pracy, jak i w domu. Dzięki takim programom, a także przekazowi reklamowemu naszych marek promujemy różnorodność i integrację społeczną we wszystkich obszarach naszej działalności biznesowej – podkreśla Geraldine Huse.

Nowa praktyka w zakresie zatrudnienia i polityki wspierania rodziny funkcjonuje w polskich oddziałach Procter & Gamble od marca 2019 roku. Obecnie z ośmiotygodniowego urlopu dla świeżo upieczonych ojców korzysta kilkunastu pracowników firmy znanej konsumentom na całym świecie z takich marek jak Pampers, Ariel, Gillette czy Pantene.

Źródła:
1. UE, 2018, “Paternity and parental leave policies across the European Union”
2. "Być tatą. Wynika badania polskich ojców" Joanna Włodarczyk, Fundacja Dzieci Niczyje, Uniwersytet Warszawski
3. Deloitte Millennial Survey 2018
4. Harvard Business Review, Koslowski, 2018: When Workplace Cultures Support Paternity Leave, All Employees Benefit

Artykuł powstał we współpracy z Procter & Gamble

Znajdź nas na Znajdź nas na instagramie

Oceń ten artykuł:

Trwa ładowanie komentarzy...
0 0Polacy wymyślili świetną apkę, która ubierze cię, jak gwiazdę serialu. Atakują nowy, odległy rynek
0 0Krótka ławka trenera Morawieckiego. Nowy minister finansów debiutował jeszcze u Tuska
0 0Do kogo trafiają pieniądze z PFN? Detektyw ujawnia sztuczki na "wyprowadzanie środków"
0 0Smartfona powinniśmy używać co najmniej 25 lat. Ten raport jest zatrważający
0 0"Znaleźli lukę w systemie". Atak na rafinerie obnażył słabe punkty ich zabezpieczeń
0 0"Ktoś dobrze wybrał cel". Uderzenie w saudyjską ropę zaboli cały świat, również nas
NAUKA 0 0Polacy szykują inspirowaną glonami rewolucję w medycynie. Właśnie dostali na to 21 mln zł
0 0Rząd chce wiedzieć, gdzie jeździsz i za ile. Dane z Ubera i Bolta przejmą służby