Czy globalny koncern FMCG może być także najlepszą szkołą dla młodych, zdolnych liderów? P&G pokazuje, że tak!
Artykuł PR-owy P&G
28 czerwca 2019, 12:15·4 minuty czytania
Publikacja artykułu: 28 czerwca 2019, 12:15
W czerwcu firma P&G świętowała ponad 25 lat obecności w Polsce. W tym czasie utworzyła ponad 3800 miejsc pracy stając się kuźnią talentów i miejscem, które przyciąga młodych liderów. Mogą oni skorzystać z wielu programów rozwojowych pozwalających na pracę w globalnej firmie słynącej z innowacji w biznesie.
Reklama.
P&G to nie tylko jedna z największych firm FMCG oraz jeden z najważniejszych inwestorów zagranicznych w Polsce, ale również firma, której działalność na polskim rynku działa bardzo szeroko. W ciągu 25 lat koncern w Warszawie ulokował nie tylko Biuro Główne, ale także fabrykę pieluszek Pampers, Globalne Centrum Usług Biznesowych (GBS) oraz Europejskie Centrum Planowania i Logistyki (PSC). Z kolei w województwie łódzkim firma zlokalizowała dwie kolejne fabryki - Gillette w Łodzi oraz fabrykę kosmetyków do pielęgnacji skóry w Aleksandrowie Łódzkim. To sprawia, że firma stale poszukuje nowych talentów o bardzo zróżnicowanym profilu, których przyciąga na wiele sposobów, przedstawiając im wiele możliwości rozwoju.
Studenci z szansą na karierę menedżerską „Organizacja budowana od wewnątrz” – tak firma określa swoją filozofię. Oznacza to, że na początkowe stanowiska menedżerskie zatrudnia jeszcze studentów lub świeżo upieczonych absolwentów, którzy mają szansę rozwijać swoją karierę, a nawet stanąć na czele firmy jako jej CEO. Najlepszą drogą do takiego sukcesu jest udział w programie „CEO Challenge”, w którym młodzi ludzie, studenci uczelni ekonomicznych, mają okazję sprawdzić się jako przyszli liderzy biznesu. Udział w programie to nie tylko rywalizacja z równie utalentowanymi rówieśnikami – to także możliwość poznania pracy w P&G „od kuchni”. Uczestnicy muszą się wykazać nie tylko wiedzą biznesową, ale także umiejętnością analizy danych, kierowania różnorodnym zespołem czy kreatywnego rozwiązywania problemów – często pod presją czasu. Podstawą zmagań są symulacje, które pozwalają studentom na zmierzenie się z wyzwaniami typowymi dla kadry menadżerskiej P&G. Najlepsi mają szansę dołączyć do P&G i tworzyć strategie biznesowe dla produktów obecnych w 90% domów w Polsce.
Przyszłych ekspertów IT firma zachęca do udziału w programie IT Business Challenge. Uczestnicy tego konkursu mogą przekonać się na czym polegają codzienne wyzwania dla specjalistów IT w P&G oraz jak przebiega proces tworzenia innowacji i rozwiązań dla biznesu w międzynarodowym i interdyscyplinarnym środowisku. Mają także okazję skorzystać z coachingu i programu mentoringowego. Młode talenty z branży IT są szczególnie poszukiwane przez P&G, bowiem warszawskie Centrum Usług Biznesowych to jedno z trzech takich centrów firmy na świecie. Zespół ponad 250 specjalistów IT stworzył i na co dzień zarządza ponad 130 rozwiązaniami o globalnym zasięgu, cały czas pracując nad kolejnymi innowacjami.
Jako pracodawca firma także dąży do stworzenia równych rozwoju szans dla kobiet i mężczyzn. od dawna prowadzi wiele programów, które wspierają równą reprezentację płci wśród swoich menedżerów, zwłaszcza podejmuje wiele wysiłków, by zachęcić kobiety do rozwijania swojej kariery w centrum IT i fabrykach firmy. Służą temu m.in. takie inicjatywy jak Program Future Female Leader – skierowany zarówno do przyszłych ekspertek IT jak i dla studentek uczelni technicznych, które zdobywając doświadczenie w fabrykach P&G w Polsce mają szansę na karierę w nowoczesnych fabrykach firmy.
Od pierwszego dnia obecności w P&G stojący u progu kariery młodzi ludzie przejmują odpowiedzialność za konkretne obszary biznesowe. Mają okazję realizować konkretne projekty, które służą konsumentom i przyczyniają się do rozwoju biznesu. Dla P&G, producenta takich marek jak Ariel, Always, Gillette, Head & Shoulders czy Pampers „Day 1” filozofia, dzięki której pracownik od pierwszego dnia mierzy się z ambitnymi zadaniami przynoszącymi wymierne korzyści dla firmy, jest bardzo ważna.
Jakich talentów szuka P&G? Cenione są umiejętności analizowania danych i informacji, współpraca w zespole, umiejętność rozwiązywania problemów i podejmowania decyzji, a także zdolność do kreatywnego myślenia. Takie kompetencje społeczne mają szczególnie duże znaczenie w świetle postępującej transformacji cyfrowej, z którą mierzy się także biznes, stawiając przed młodą generacją menedżerów bardzo konkretne wymagania.
Obecnie młodzi ludzie szukając wymarzonego miejsca pracy, zwracają dużą uwagę na to, czy dana firma promuje pozytywne postawy wobec ważnych kwestii kulturowych. Elastyczność jest jednym z kluczowych czynników w procesie wyboru miejsca pracy przez młode talenty. P&G jest tego świadoma, dlatego też w firmie od lat rozwijana jest strategia biznesowa dotycząca elastycznych modeli pracy, Flex@Work. Jest ona odpowiedzią na potrzeby pogodzenia pracy z życiem rodzinnym pracowników w danym okresie ich życia. Jej rozwinięcie to polityka urlopów rodzicielskich #ShareTheCare, wprowadzona wiosną tego roku. Pozwala ona świeżo upieczonym ojcom na uzyskanie dodatkowych 6 tygodni płatnego urlop. Dzięki #ShareTheCare, ojcowie mogą skorzystać łącznie z 8 tygodni płatnego urlopu.
W ciągu 25 lat obecności P&G w Polsce, rynek pracy – podobnie jak sam koncern - rozwijał się dynamicznie. P&G to firma, która uchodzi za szkołę liderów, ale to również koncern prowadzony przez liderów.